Jak Google będzie walczyć ze spamem w 2010 roku?

Matt Cutts na swoim blogu zadał internautom pytanie: “Jak sądzisz, nad jakimi projektami powinien pracować zespół Google Webspam w roku 2010 i kolejnych?”. Do tej pory uzyskał ponad 250 odpowiedzi. Poniżej podaję wybrane pozycje, które zebrała Lexy na swoim blogu, z czym zdaniem internautów powinien walczyć Google:

  • strony z powieloną treścią, w tym agregatory, których główna zawartość to tekst skopiowany z innych stron,
  • płatne linki, linki z zapleczy,
  • linki zdobywane np. poprzez komentowanie wpisów na blogach czy pisanie na forach (link w sygnaturce),
  • strony MFA – zazwyczaj nie mają zbyt wartościowego contentu,
  • stworzenie wtyczki do Chrome, poprzez którą można by zgłaszać spam,
  • strony stosujące keyword stuffing,
  • możliwość usuwania własnej strony z SERPu,
  • przykładanie większej wagi do czynników wewnętrznych strony, zamiast do linków przychodzących,
  • usunięcie wyników real-time search, czyli np. wyników YouTube, Facebook czy Twittera,
  • zmniejszenie wartości słów kluczowych w nazwie domeny,
  • pozbycie się toolbar PR (jestem za!),
  • zmniejszenie wartości wieku domeny (bezsens).

[ź] Blog SEO Lexy

Więcej:googlespam