Matt Cutts na swoim blogu zadał internautom pytanie: “Jak sądzisz, nad jakimi projektami powinien pracować zespół Google Webspam w roku 2010 i kolejnych?”. Do tej pory uzyskał ponad 250 odpowiedzi. Poniżej podaję wybrane pozycje, które zebrała Lexy na swoim blogu, z czym zdaniem internautów powinien walczyć Google:
- strony z powieloną treścią, w tym agregatory, których główna zawartość to tekst skopiowany z innych stron,
- płatne linki, linki z zapleczy,
- linki zdobywane np. poprzez komentowanie wpisów na blogach czy pisanie na forach (link w sygnaturce),
- strony MFA – zazwyczaj nie mają zbyt wartościowego contentu,
- stworzenie wtyczki do Chrome, poprzez którą można by zgłaszać spam,
- strony stosujące keyword stuffing,
- możliwość usuwania własnej strony z SERPu,
- przykładanie większej wagi do czynników wewnętrznych strony, zamiast do linków przychodzących,
- usunięcie wyników real-time search, czyli np. wyników YouTube, Facebook czy Twittera,
- zmniejszenie wartości słów kluczowych w nazwie domeny,
- pozbycie się toolbar PR (jestem za!),
- zmniejszenie wartości wieku domeny (bezsens).
[ź] Blog SEO Lexy