SEO (ang. Search Engine Optimization) to działania mające na celu uzyskanie lepszej pozycji strony (lub podstrony) w wyszukiwarkach internetowych. Osoba stojąca za takimi działaniami podejmuje decyzję, jakie frazy i słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarce będą zwracać wyniki, w których zaistnieje pozycjonowana przez niego strona. W pracy każdego pozycjonera niezastąpione są narzędzia, które zaoszczędzą czas i pieniądze w ocenianiu wielu czynników, decydujących o powodzeniu naszych działań. Poniżej przedstawiamy kilka serwisów, które oferują takie narzędzia całkowicie za darmo.
PR Search
- Link Popularity – ilość linków przychodzących z wyszukiwarek Google, Yahoo, MSN, AltaVista, Allintheweb oraz HotBot.
- Site Position – pozycja strony w Bingu na dane słowa kluczowe (max. 15 słów kluczowych).
- Page Rank Search – wyszukiwanie w Google wraz z paskiem, na którym widnieje PageRank danej strony oraz ilość linków przychodzących do niej.
- Yahoo Rank Position – pozycja w wyszukiwarce Yahoo wraz z ilością zaindeksowanych podstron serwisu.
- Google Rank Position – pozycja w wyszukiwarce Google wraz z PageRank, numerem zaindeksowanych podstron i uwzględnieniem obecności w katalogu DMOZ.
SEO Bench
- Google vs Yahoo – pokazuje TOP50 dla danych fraz w Google i Yahoo.
- Analiza nasycenia słowami kluczowymi – Podaje nasycenie strony słowami kluczowymi dla fraz jedno-, dwu- i trzywyrazowych?
- Multi Datacenter PageRank – Sprawdza PageRank strony na podstawie wszystkich znanych Google datacenter.
SEO Book (wymagana rejestracja)
- Rank Checker – sprawdza pozycję strony internetowej w indeksie Google, Bing i Yahoo.
- SEO Toolbar – toolbar, pozwalający na wgląd w statystyki dotyczące SEO w oknie przeglądarki.
- SEO for Firefox – dodaje do Firefoxa informacje dotyczące danych stron podczas wyszukiwania w Google i Yahoo.
- Myriad Search – przeszukiwanie metadanych Google, Yahoo, MSN i Ask Jeeves.
SEOMoz (wymagana rejestracja)
- Open Site Explorer – analiza strony pod kątem API (?).
- Linkscape – profesjonalne narzędzie do sprawdzania linków przychodzących.
- SEO Toolbar for Firefox – powyższe narzędzie jako toolbar dla Firefoxa.
- Term Target – sprawdza jakie słowa kluczowe zostały użyte na danej stronie internetowej.
- Popular Searches – sprawdza znane źródła ruchu w poszukiwaniu danych na temat popularności wyszukiwań. Pod lupę bierze strony takie jak Technorati, Flickr, Del.icio.us, Yahoo Buzz, Google Hot Trends, eBay Pulse, AOL Hot searches, Lycos, Ask i Amazon.
- Trifecta – szacuje ważność strony, bloga lub domeny.
- Term Extractor – analizuje stronę i podaje słowa kluczowe.
- GeoTargeting Detection – sprawdza, czy strona jest uwzględniana przy wyszukiwaniu geotargetowanym.
- SEO Toolbox – wiele dodatkowych usług w jednym.
SEO Toolset
- SEMToolBarTM – kolejny toolbar do przeglądarki.
- Search Engine Optimization/KSP Tool – statystyki dla danej witryny dla wyszukiwarek Google i Yahoo, uwzględniające podane słowo kluczowe.
- Check Server – sprawdza, czy roboty wyszukiwarek nie mają problemów przy indeksowaniu danej strony.
- View Page Source – pokazuje kod witryny dla danego URL.
Web Confs
- Domain Age Tool – pokazuje wiek podanej domeny.
- Domain Stats Tool – pokazuje wiek domeny, ilość zaindeksowanych podstron oraz ilość backlinków.
- HTTP/HTTPS Header Check – analizuje nagłówki HTTP.
- Search Engine Friendly Redirect – sprawdza, jak wygląda przekierowanie z danej strony i czy jest ono “SEO friendly”.
- Website Keyword Suggestions – podpowiada jakich słów kluczowych użyć podczas pozycjonowania danej witryny.
- Backlink Anchor Text Analyzer – analizuje backlinki i podaje ich URL oraz anchor użyty na danej stronie.
- Check Yahoo Page Rank – sprawdza Yahoo WebRank maksymalnie dla 5 adresów stron na raz.
- URL Rewriting Tool-Creates Mod – tworzy zasady dla .httacces (rewrite mod), które spowodują, że brzydko wyglądające linki staną się “SEO friendly”.
- Search Engine Spider Simulator – pokazuje widok “z oczu crawlera”.
- Similar Page Checker – sprawdza, czy strona nie zawiera podobnej treści do innych stron (?).
Webmaster Toolkit
- Keyword Research Tool – zwraca podobne słowa kluczowe na podanych przez Ciebie stronach.
- Link Appeal-Enter UR – pokazuje odwołania do linków.
- Link Popularity Checker-Enter URL – pokazuje backlinki do witryny z pięciu wyszukiwarek na raz.
- Search Engine Position Checker – TOP50 dla dziewięciu wyszukiwarek internetowych na raz.
- HTML Header View – pokazuje nagłówki HTTP wysyłane przez web server.
- Web Page Analyzer – analizuje stronę pod kątem SEO.
WebSeoAnalytics
- WebSEOAnalysis – analizuje stronę pod kątem SEO
- Keyword Battle – pokazuje pozycję danej strony dla danych słów kluczowych.
- Keyword Analyzer – nasycenie procentowe słowami kluczowymi danej strony internetowej.
- Duplicate Content – pozwala porównać zawartość dwóch podanych stron internetowych.
- HTML Validation – analizuje składnię HTML pod względem standardów konsorcjum W3C.
- PageRank Check – sprawdza PageRank witryny.
- Multi DC PageRank – sprawdza PageRank w wielu datacenter na raz.
- Indexed Pages – pokazuje, które podstrony danej witryny są zaindeksowane w Google, Yahoo oraz MS Bing.
- Link Popularity – liczba linków przychodzących dla danych stron.
- Reputation Tracker – najczęstsze odwołania w Social mediach dla Twojej strony.
- Domain Info – informacje na temat domeny.
- Site Submitter – pozwala na automatyczne dodanie Twojej strony do wielu wyszukiwarek na raz.
Polecamy także:
[ź] freelancefolder.com