Social media to gałąź internetu prężnie się rozwijająca. Nic więc dziwnego, że infografiki na temat portali społecznościowych, czy Web 2.0, to nieodłączny składnik diety każdego, kto choć w niedużym stopniu interesuje się relacjami międzyludzkimi w internecie. Pożywcie się więc poniższymi danymi. Na zdrowie!
- W samych tylko Stanach Zjednoczonych jest 149 milionów użytkowników Facebooka. 70% z nich loguje się przynajmniej raz dziennie,
- Przynajmniej 25% użytkowników portali społecznościowych spędza na nich dziennie co najmniej 35 minut,
- Facebook zgarnia w USA 8,93% ruchu. Dla porównania wszystkie usługi Google razem wzięte (w tym YouTube czy Gmail) zgarniają 9,85% ruchu w samych Stanach,
- Przewiduje się, że w roku 2012 połowa osób mających dostęp do internetu (czyli 1 miliard) będzie miała konto na Facebooku,
- Na Facebooku najchętniej przebywają osoby w wieku od 17 do 35 lat,
- 43% osób, które zrezygnowały z Facebooka zrobiło to dlatego, że denerwował ich nachalny marketing ze strony firmy Zuckerberga,
- 46% użytkowników Internetu styka się z social mediami na co dzień,
- 25% użytkowników mediów społecznościowych chętniej przegląda reklamy firm, jeśli te ukazują się właśnie w portalach społecznościowych,
- 15% z nich chętniej kupi produkt będąc zachęconym reklamą w sieci społecznościowej,
- 38% mikro oraz małych przedsiębiorstw korzystałoby z mediów społecznościowych, jeśli mieliby oni więcej czasu na to,
- W 2011 roku firmy przeznaczą na marketing w social mediach około 4,26 miliarda dolarów,
- 17% użytkowników internetu w USA ma konta na Twitterze,
- 48% z nich loguje się na Twitterze przynajmniej raz dziennie,
- 71% użytkowników Twittera w USA oczekuje ofert reklamowych przesyłanych tą drogą,
- 41% użytkowników, którzy opuścili Twittera zrobiło to z powodu zbytniej nachalności firm,
- 78,6% konsumentów dołączyło do grup fanów firm (bądź obserwuje firmy za pośrednictwem mediów społecznościowych), aby uzyskać więcej informacji na temat firmy,
- 71% członków grup fanów (bądź obserwujących firmy za pośrednictwem mediów społecznościowych) woli kupować produkt po zapoznaniu się z firmą, która ten produkt (bądź usługę) oferuje,
- 66% członków społeczności związanych z firmą uważa, że spowodowało to zacieśnienie więzi między nimi a daną firmą,
- 63% członków społeczności związanych z firmą twierdzi, że firmę taką chętnie poleca (bądź będzie polecać) znajomym,
[ź] jeffesposito.com, socialnewswatch.com, zdj: blog.ci.net.pl