HTC – które jeszcze rok temu plasowało się na chwalebnym pierwszym miejscu – zanotowało dość drastyczny spadek. Co prawda straciło tylko jedną pozycję i dalej znajduje się na podium (wyłączając “innych producentów”), jednak smartfony z Androidem wyprodukowane przez tego tajwańskiego producenta stanowią już o połowę mniejszą liczbą na rynku niż rok temu.
Podobnie wygląda ją straty Motoroli, której udziały na rynku z 22% zmalały do 11%. Kolejny producent – LG – zaliczył siedmioprocentowy spadek (odpowiednio z 16%-9%),
Zupełnie odwrotnie wygląda natomiast sytuacja Samsunga – z drugiej pozycji (23% w ubiegłym roku) wzbił się na wyżyny i w tej chwili z modeli tego producenta korzysta aż 46% użytkowników Androida, czyli niemal połowa rynku smartfonów z tymże systemem należy do jednej firmy.
Trudno określić, jacy producenci zostali określeni jako “inni” i jaki jest poszczególny ich udział w rynku. Należy jednak podejrzewać, że znikomy (tj. poniżej 9%), zaś wśród owej zbiorowości znajdować się mogą m.in. Huawei czy ZTE.