Jak e-zaoszczedzić na biznes rozmowach

VoIP to nowoczesny sposób komunikacji, który wykorzystuje mechanizm transmisji dźwięków mowy za pomocą łączy internetowych, zamiast wykorzystywania tradycyjnych łączy telefonicznych używając protokołu IP, głos przetwarzany jest na pakiety danych, które następnie przesyłane są przez globalną sieć do adresata połączenia.

Niewątpliwe telefonia internetowa za sprawą komputerów osobistych i łącz internetowych staje się coraz bardziej popularna. Z czasem może na dobre zagościć w naszych domach i firmach. Co zatem powoduje, że technologia VoIP jest tak atrakcyjna dla wielu użytkowników?

Głównym powodem są oczywiście oszczędności. Telefonia cyfrowa umożliwia realizację połączeń głosowych z pominięciem tradycyjnych usługodawców sieci telefonicznych, zapewniając swobodę i znaczną redukcję kosztów – tym wyższą, im większe są odległości na które zamierzamy rozmawiać. Niewątpliwie zatem komunikacja z wykorzystaniem technologii VoIP kosztuje zdecydowanie mniej niż taka sama usługa przy użyciu telefonii stacjonarnej. Powodem dla którego tak się dzieje jest fakt, że do transmisji dźwięku mowy wykorzystywane są rezerwy przepustowości sieci i łącza internetowego w już istniejącej infrastrukturze przesyłania danych. W związku z tym usługodawcy VoIP nie są zmuszeni by utrzymywać kosztowną infrastrukturę sieci telefonicznej.

VoIP i koniec tradycyjnych telefonów w biznesie

Rozwój technologii sprawia, że dotychczasowi operatorzy telekomunikacyjni tracą wyłączność na oferowane przez siebie usługi. Przykładem takiego stanu rzeczy jest właśnie rozwój telefonii VoIP jako alternatywy dla oferty dużych sieci telekomunikacyjnych. Dzięki szybkim łączom internetowym możliwe jest także korzystanie z tanich połączeń telefonicznych co doceniają firmy dla których możliwości oszczędności są ogromne.

Zalety w porównaniu z telefonią tradycyjną:

  • niezależność od operatorów/monopolistów państwowych
  • bezpłatne rozmowy wewnątrz sieci operatora
  • niższy koszt połączeń z telefonią stacjonarną
  • pełna mobilność użytkownika
  • niski koszt infrastruktury
  • integracja z przyszłościowymi usługami takimi jak przesyłanie danych czy obrazu
  • bieżąca kontrola nad rachunkami
  • brak opłat abonamentowych
  • nie trzeba zmieniać systemu telefonicznego – można wykorzystać posiadane aparaty telefoniczne
  • możliwość zakupu lub dzierżawy urządzeń

Wady w porównaniu z telefonią tradycyjną:

  • większa zawodność usług
  • konieczność posiadania dedykowanego sprzętu lub oprogramowania i łącza internetowego, jego rolę może pełnić tablet/laptop/smartfon
  • brak możliwości geograficznej lokalizacji „zakończenia sieci” istotnej np. przy połączeniu na numery alarmowe i inne numery skrócone

Co dla biznesu?

Centrala telefoniczna w chmurze to abonencka centrala telefoniczna utworzona przy wykorzystaniu najbardziej nowoczesnych technologii, którą można znaleźć na serwerach operatora. Aby skonfigurować ją, nie musisz kupować sprzętu centrali telefonicznej, instalować nowych linii telefonicznych oraz kłaść dodatkowych kabli telefonicznych wewnątrz swojego biura. Wirtualna centrala telefoniczne działa wyłącznie w oparciu o istniejącą sieć i pozwala stworzyć biuro lub miejsce pracy w dowolnym miejscu na świecie.

004_pl

Jakie więc korzyści przynosi korzystanie z wirtualnej centrali telefonicznej Zadarma?

  • Bezpłatna telefonizacja biura w ciągu 5 minut
  • Możliwość połączenia kilku biur w jedną sieć
  • Możliwość przenoszenia biura do dowolnego miejsca na świecie, zachowując przy tym swój numer telefoniczny
  • Oszczędność podczas korzystania z usług specjalistów z zakresu połączeń telefonicznych
  • Oszczędność do 90% na połączeniach wychodzących i numerach bezpośrednich
  • Możliwość utworzenia budżetowego centrum obsługi telefonicznej (call-center)
  • Podłączenie numeru wielokanałowego w dowolnym mieście na świecie
  • Przekazywanie połączeń wewnątrz biura lub poza biuro (na przykład na telefony komórkowe)
  • Możliwość bezpłatnego odbierania połączeń ze strony internetowej poprzez Callme widget.

Mała firma, nieograniczone możliwości

Rozwój internetu i usług z nim związanych spowodował, że dosłownie każda firma przy minimalnym nakładzie kosztów, może posiadać rozwiązania, które do tej pory były zarezerwowane jedynie dla największych. Jeśli prowadzisz firmę i masz do czynienie z klientami, kwestia organizacji rozmów i obsługi klientów prędzej czy później stanie się priorytetowa, pamiętaj wtedy ile możesz zaoszczędzić! :)

Wpis powstał we współpracy z zadarma.com