Google, are you afraid? No! – o Facebooku słów kilka

Facebook ciągle rośnie w siłę. Niedawno przedstawiciele tego serwisu społecznościowego ogłosili, że zarejestrowało się u nich 500 milionów osób. Teraz osiągnęli kolejny sukces. Chodzi o czas spędzony na stronie.

Serwis comScore opublikował badania (przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych), które mówią, że Facebook przyciągnął użytkowników na dłużej niż wyszukiwarka Google. Z badań można wyczytać, że serwis Zuckerberga zatrzymał ludzi na 41 milionów minut, a wyszukiwarka Google na 39,8 miliona minut.

Moim zdaniem jest to nietrafne porównanie, ponieważ są to całkiem inne typy serwisów. To trochę tak, jakby porównano czasy biegaczy na 100m i kierowców Formuły 1. Przedstawiciele korporacji Mountain View już od samego początku mówili, że chcą jak najbardziej skrócić czas wyszukiwania, więc koniec końców mogą się cieszyć. Natomiast Facebook to strona stworzona w celach towarzyskich, gdzie ludzie spędzają więcej czasu z oczywistych względów.

Mimo to można pogratulować pracownikom Facebooka, który w Polsce jest coraz bardziej popularny i sam się do niego powoli przekonuję. Wystarczy spojrzeć na rodzimy serwis NK ciągle tracący użytkowników. Ciekawe, co na to wpłynęło, prawda?

[ź] technologie.gazeta.pl