Ponad 50 darmowych narzędzi SEO

SEO (ang. Search Engine Optimization) to działania mające na celu uzyskanie lepszej pozycji strony (lub podstrony) w wyszukiwarkach internetowych. Osoba stojąca za takimi działaniami podejmuje decyzję, jakie frazy i słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarce będą zwracać wyniki, w których zaistnieje pozycjonowana przez niego strona. W pracy każdego pozycjonera niezastąpione są narzędzia, które zaoszczędzą czas i pieniądze w ocenianiu wielu czynników, decydujących o powodzeniu naszych działań. Poniżej przedstawiamy kilka serwisów, które oferują takie narzędzia całkowicie za darmo.

PR Search

  • Link Popularity – ilość linków przychodzących z wyszukiwarek Google, Yahoo, MSN, AltaVista, Allintheweb oraz HotBot.
  • Site Position – pozycja strony w Bingu na dane słowa kluczowe (max. 15 słów kluczowych).
  • Page Rank Search – wyszukiwanie w Google wraz z paskiem, na którym widnieje PageRank danej strony oraz ilość linków przychodzących do niej.
  • Yahoo Rank Position – pozycja w wyszukiwarce Yahoo wraz z ilością zaindeksowanych podstron serwisu.
  • Google Rank Position – pozycja w wyszukiwarce Google wraz z PageRank, numerem zaindeksowanych podstron i uwzględnieniem obecności w katalogu DMOZ.

SEO Bench

  • Google vs Yahoo – pokazuje TOP50 dla danych fraz w Google i Yahoo.
  • Analiza nasycenia słowami kluczowymi – Podaje nasycenie strony słowami kluczowymi dla fraz jedno-, dwu- i trzywyrazowych?
  • Multi Datacenter PageRank – Sprawdza PageRank strony na podstawie wszystkich znanych Google datacenter.

SEO Book (wymagana rejestracja)

  • Rank Checker – sprawdza pozycję strony internetowej w indeksie Google, Bing i Yahoo.
  • SEO Toolbar – toolbar, pozwalający na wgląd w statystyki dotyczące SEO w oknie przeglądarki.
  • SEO for Firefox – dodaje do Firefoxa informacje dotyczące danych stron podczas wyszukiwania w Google i Yahoo.
  • Myriad Search – przeszukiwanie metadanych Google, Yahoo, MSN i Ask Jeeves.

SEOMoz (wymagana rejestracja)

  • Open Site Explorer – analiza strony pod kątem API (?).
  • Linkscape – profesjonalne narzędzie do sprawdzania linków przychodzących.
  • SEO Toolbar for Firefox – powyższe narzędzie jako toolbar dla Firefoxa.
  • Term Target – sprawdza jakie słowa kluczowe zostały użyte na danej stronie internetowej.
  • Popular Searches – sprawdza znane źródła ruchu w poszukiwaniu danych na temat popularności wyszukiwań. Pod lupę bierze strony takie jak Technorati, Flickr, Del.icio.us, Yahoo Buzz, Google Hot Trends, eBay Pulse, AOL Hot searches, Lycos, Ask i Amazon.
  • Trifecta – szacuje ważność strony, bloga lub domeny.
  • Term Extractor – analizuje stronę i podaje słowa kluczowe.
  • GeoTargeting Detection – sprawdza, czy strona jest uwzględniana przy wyszukiwaniu geotargetowanym.
  • SEO Toolbox – wiele dodatkowych usług w jednym.

SEO Toolset

  • SEMToolBarTM – kolejny toolbar do przeglądarki.
  • Search Engine Optimization/KSP Tool – statystyki dla danej witryny dla wyszukiwarek Google i Yahoo, uwzględniające podane słowo kluczowe.
  • Check Server – sprawdza, czy roboty wyszukiwarek nie mają problemów przy indeksowaniu danej strony.
  • View Page Source – pokazuje kod witryny dla danego URL.

Web Confs

  • Domain Age Tool – pokazuje wiek podanej domeny.
  • Domain Stats Tool – pokazuje wiek domeny, ilość zaindeksowanych podstron oraz ilość backlinków.
  • HTTP/HTTPS Header Check – analizuje nagłówki HTTP.
  • Search Engine Friendly Redirect – sprawdza, jak wygląda przekierowanie z danej strony i czy jest ono “SEO friendly”.
  • Website Keyword Suggestions – podpowiada jakich słów kluczowych użyć podczas pozycjonowania danej witryny.
  • Backlink Anchor Text Analyzer – analizuje backlinki i podaje ich URL oraz anchor użyty na danej stronie.
  • Check Yahoo Page Rank – sprawdza Yahoo WebRank maksymalnie dla 5 adresów stron na raz.
  • URL Rewriting Tool-Creates Mod – tworzy zasady dla .httacces (rewrite mod), które spowodują, że brzydko wyglądające linki staną się “SEO friendly”.
  • Search Engine Spider Simulator – pokazuje widok “z oczu crawlera”.
  • Similar Page Checker – sprawdza, czy strona nie zawiera podobnej treści do innych stron (?).

Webmaster Toolkit

  • Keyword Research Tool – zwraca podobne słowa kluczowe na podanych przez Ciebie stronach.
  • Link Appeal-Enter UR – pokazuje odwołania do linków.
  • Link Popularity Checker-Enter URL – pokazuje backlinki do witryny z pięciu wyszukiwarek na raz.
  • Search Engine Position Checker – TOP50 dla dziewięciu wyszukiwarek internetowych na raz.
  • HTML Header View – pokazuje nagłówki HTTP wysyłane przez web server.
  • Web Page Analyzer – analizuje stronę pod kątem SEO.

WebSeoAnalytics

  • WebSEOAnalysis – analizuje stronę pod kątem SEO
  • Keyword Battle – pokazuje pozycję danej strony dla danych słów kluczowych.
  • Keyword Analyzer – nasycenie procentowe słowami kluczowymi danej strony internetowej.
  • Duplicate Content – pozwala porównać zawartość dwóch podanych stron internetowych.
  • HTML Validation – analizuje składnię HTML pod względem standardów konsorcjum W3C.
  • PageRank Check – sprawdza PageRank witryny.
  • Multi DC PageRank – sprawdza PageRank w wielu datacenter na raz.
  • Indexed Pages – pokazuje, które podstrony danej witryny są zaindeksowane w Google, Yahoo oraz MS Bing.
  • Link Popularity – liczba linków przychodzących dla danych stron.
  • Reputation Tracker – najczęstsze odwołania w Social mediach dla Twojej strony.
  • Domain Info – informacje na temat domeny.
  • Site Submitter – pozwala na automatyczne dodanie Twojej strony do wielu wyszukiwarek na raz.

Polecamy także:

[ź] freelancefolder.com