Warning: Use of undefined constant ĹWP_POST_REVISIONSĺ - assumed 'ĹWP_POST_REVISIONSĺ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ittechtf/domains/ittechblog.pl/public_html/wp-config.php on line 72
A┼╝ 80% klik├│w w reklamy na Facebooku robi─ů boty? Rodzi si─Ö problem | IT Tech Blog

A┼╝ 80% klik├│w w reklamy na Facebooku robi─ů boty? Rodzi si─Ö problem

Je┼Ťli to prawda, to Facebook b─Ödzie mia┼é mega problem nie tylko wizerunkowy („ok┼éamywanie” klient├│w), ale te┼╝ biznesowy. Ludzie, firmy na ca┼éym ┼Ťwiecie pompuj─ů grube miliony w reklamy. Jedni bezskutecznie, inni z sukcesami (ale to te┼╝ zas┼éuga ich marki).

Jak si─Ö okazuje, firma Limited Run bada┼éa efektywno┼Ť─ç Facebookowych reklam i dosz┼éa do wniosku, ┼╝e jest w stanie┬ázweryfikowa─ç pochodzenie┬ájedynie 20% klikni─Ö─ç. Wtedy firma zdecydowa┼éa si─Ö napisa─ç narz─Ödzie page logger i okaza┼éo si─Ö, ┼╝e pozosta┼ée 80% ruchu generuj─ů boty… Aby utwierdzi─ç si─Ö w przekonaniu, skorzystano z narz─Ödzia Google Analitycs. Ta us┼éuga pokaza┼éa zbli┼╝one statystyki: r├│wnie┼╝ ok. 80% klik├│w w reklamy nie by┼éo zarejestrowane przez Google jako dzia┼éania u┼╝ytkownik├│w. By┼éa to kolejna przes┼éanka do my┼Ťlenia, ┼╝e co┼Ť jest nie tak.

Zauwa┼╝y┼éem, ┼╝e coraz wi─Öcej m├│wi si─Ö o tej sprawie. Facebook w tej sprawie milczy, nie ma oficjalnego komunikatu.┬áNie ma co si─Ö temu dziwi─ç – dla spo┼éeczno┼Ťci├│wki to bardzo niesmaczna „afera”. Boty to prosty spos├│b na poprawienie efektywno┼Ťci reklam emitowanych na stronach, niezale┼╝nie czy s─ů one targetowane, czy nie. Klient kupuj─ůcy reklam─Ö widzi spor─ů ilo┼Ť─ç klikni─Ö─ç i cieszy si─Ö p┼éac─ůc za ni─ů. Dobrze, ┼╝e Limited Run posz┼éo o krok dalej i sprawdzi┼éo pochodzenie owych klik├│w.

Zobaczymy, jak bardzo sprawa musi zosta─ç nag┼éo┼Ťniona, aby Facebook wyda┼é swoje o┼Ťwiadczenie w tej sprawie. Zapewne b─Ödzie chcia┼é j─ů zatuszowa─ç. Jednak ju┼╝ teraz negatywne opinie w tej sprawie kr─ů┼╝─ů po sieci i tego nie da si─Ö cofn─ů─ç.

Limited Run to firma prowadz─ůca sklepy dla artyst├│w. Limited Run to tera┼║niejsza nazwa; wcze┼Ťniej, kiedy chcieli zmieni─ç nazw─Ö fanpage’a, Facebook za┼╝─ůda┼é dw├│ch tysi─Öcy dolar├│w na zwi─Ökszenie kampanii reklamowych. Oburzenie by┼éo ju┼╝ wtedy. Po odkryciu, ┼╝e na tak du┼╝─ů skal─Ö powszechne s─ů boty w portalu, firma postanowi┼éa zamkn─ů─ç sw├│j profil. Tutaj┬ámo┼╝ecie przeczyta─ç oficjalne o┼Ťwiadczenie.

[┼║] TechCrunch