Warning: Use of undefined constant ĹWP_POST_REVISIONSĺ - assumed 'ĹWP_POST_REVISIONSĺ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ittechtf/domains/ittechblog.pl/public_html/wp-config.php on line 72
Czy monitoring sieci jest dla każdego? Wywiad z Michałem Sadowskim | IT Tech Blog

Czy monitoring sieci jest dla każdego? Wywiad z Michałem Sadowskim

Podczas odbywaj─ůcej si─Ö 27 listopada konferencji ÔÇ× Marketing i Technologia ÔÇô Wrogowie czy przyjaciele?ÔÇŁ mia┼éem przyjemno┼Ť─ç spotka─ç si─Ö z Micha┼éem Sadowskim, CEO w Brand24 oraz zada─ç mu kilka pyta┼ä, zwi─ůzanych z monitorowaniem tre┼Ťci w Internecie.

Istnieje pewna teoria, zgodnie z kt├│r─ů nie wa┼╝ne, co o nas m├│wi─ů, wa┼╝ne ┼╝e m├│wi─ů, bo liczy si─Ö bardziej buzz wok├│┼é marki. Co o tym s─ůdzisz?

My┼Ťl─Ö, ┼╝e nie do ko┼äca tak jest. Owszem ÔÇô wa┼╝ne, ┼╝eby m├│wiono o nas pozytywnie, natomiast jest bardzo ┼║le, je┼Ťli m├│wi si─Ö o nas negatywnie. I to jest co┼Ť, czego przy tworzeniu startup├│w czy budowaniu marki w sieci absolutnie trzeba unika─ç. Przeciwdzia┼éanie potencjalnym negatywnym komentarzom to jeden z g┼é├│wnych cel├│w , dla kt├│rych powsta┼éy narz─Ödzia monitoringu Internetu. Nie jestem fanem tego przys┼éowia. My akurat mamy to szcz─Ö┼Ťcie, ┼╝e raczej pozytywnie si─Ö m├│wi na temat naszej dzia┼éalno┼Ťci, ale musz─Ö przyzna─ç, ┼╝e ka┼╝dy negatywny komentarz, cho─çby pojedynczy, sp─Ödza mi sen z powiek i zastanawiam si─Ö, co zrobili┼Ťmy nie tak i co nale┼╝y poprawi─ç.

W ramach Brand24 monitorujecie sie─ç na wielu p┼éaszczyznach. Czy marki maj─ů wi─Öksze ÔÇ×wzi─ÖcieÔÇŁ na Facebooku, Twitterze czy mo┼╝e gdzie┼Ť indziej? Jak my┼Ťlisz, czym jest to spowodowane?

Na tym polu zdecydowanie wygrywa Facebook i trudno si─Ö dziwi─ç, bior─ůc pod uwag─Ö liczb─Ö u┼╝ytkownik├│w z niego korzystaj─ůcych. Je┼Ťli chodzi o Twittera, jest to moim zdaniem nadal medium drugorz─Ödne, cho─ç trzeba przyzna─ç, ┼╝e w ostatnim czasie coraz mocniej zyskuje na znaczeniu i jest bardziej doceniany ÔÇô jak cho─çby w przypadku TVN24 i hashtagu #PZPNwybiera, czy te┼╝ kwestii zwi─ůzanych ze Stadionem Narodowym lub eventem Red Bull Stratos.

Z ogromn─ů ciekawo┼Ťci─ů natomiast obserwuj─Ö losy troch─Ö innego gracza, jakim jest Instagram. Bardzo szybko ro┼Ťnie on w si┼é─Ö ÔÇô w tej chwili ma ju┼╝ 100 milion├│w u┼╝ytkownik├│w. Nie wiem, ilu z nich to Polacy, ale z obserwacji Gloger├│w czy os├│b, kt├│re jednocze┼Ťnie prowadza profile na wielu kana┼éach, wynika, ┼╝e coraz wi─Öcej os├│b decyduje si─Ö na wykorzystanie tego narz─Ödzia. Tym bardziej, ┼╝e poprzez media mo┼╝emy budowa─ç znacznie lepsza wi─Ö┼║ interakcji z naszymi odbiorcami.

Czy monitoring jest dla ka┼╝dego? Za┼é├│┼╝my, ┼╝e prowadz─Ö prost─ů stron─Ö WWW na jaki┼Ť temat, maj─ůc─ů ┼Ťrednio oko┼éo 150 wy┼Ťwietle┼ä dziennie. Czy op┼éaca mi si─Ö monitorowa─ç sie─ç tak, jak robi─ů to du┼╝e marki? Czy w og├│le jestem w stanie na tym zyska─ç?

Monitoring prowadzony na szerok─ů skal─Ö z pewno┼Ťci─ů bardziej przyda si─Ö silnym markom, kt├│rych obecno┼Ťci klienci s─ů ┼Ťwiadomi i dziel─ů si─Ö informacjami na ich temat w sieci, nie tylko ze znajomymi, ale tak┼╝e na r├│┼╝nych forach czy portalach. Nale┼╝y jednak pami─Öta─ç o tym, ┼╝e istniej─ů tak┼╝e bran┼╝e, kt├│rych klientela nie jest obecna w sieci ÔÇô np. dewocjonalia. Trudno oczekiwa─ç, ┼╝e klienci artyku┼é├│w zwi─ůzanych z dewocjonaliami b─Öd─ů r├│wnie cz─Östo i aktywnie dzieli─ç si─Ö informacjami dotycz─ůcymi marek.

W tym przypadku, o kt├│rym wspominasz, prowadz─ůc prost─ů stron─Ö WWW, rekomendowa┼ébym np. korzystanie z darmowych us┼éug typu Google Alerts, kt├│ry jednak nie informuje nas o wszystkim ÔÇô nie zawiadomi nas o tocz─ůcej si─Ö na Facebooku dyskusji, kt├│ra zwi─ůzana jest z nasz─ů stron─ů czy firm─ů. Mo┼╝na te┼╝ troch─Ö cha┼éupniczo, w oparciu o wyszukiwark─Ö Google co jaki┼Ť czas sprawdza─ç sobie wyniki wyszukiwania dla naszej marki i w ten spos├│b dociera─ç do tre┼Ťci z nami zwi─ůzanych oraz do┼é─ůcza─ç si─Ö do ewentualnych dyskusji na forach. ┬áMonitoring powinni┼Ťmy traktowa─ç tak┼╝e jako profilaktyk─Ö ÔÇô nie tylko ratowanie sytuacji krytycznych oraz ripostowanie na negatywne komentarze, ale tak┼╝e wchodzenie w interakcj─Ö z u┼╝ytkownikami, kt├│rzy pozytywnie si─Ö o nas wypowiadaj─ů, buduj─ůcym samym pozytywny wizerunek marki tak┼╝e w┼Ťr├│d obserwator├│w naszej dyskusji.