Renault Master E-Tech wyznacza nowy standard wśród elektrycznych dostawczaków

Renault poczynił znaczący krok w przyszłość komercyjnego transportu w listopadzie ubiegłego roku, kiedy to ogłosił czwartą generację furgonetek Master. Dziś doczekaliśmy się kontynuacji rozwijania tej rodziny wraz z debiutem Renault Master E-Tech.
Renault Master E-Tech wyznacza nowy standard wśród elektrycznych dostawczaków

Renault Master E-Tech, czyli elektryczny dostawczak do zadań specjalnych

Najnowsze dostawczaki Renault Master E-Tech, które są oparte na platformie wieloenergetycznej, reprezentują sobą kompleksowe przeprojektowanie, mające na celu zwiększenie efektywności względem poprzedniej generacji. Inżynierowie Renault przemyśleli architekturę pojazdu, co zaowocowało m.in. krótszą maską i przednią szybą umieszczoną bardziej do przodu i pochyloną w celu poprawy aerodynamiki, a nawet integracją strumieniowych kanałów dopływu powietrza na zderzaku, nachylonej linii dachu, starannie przeprojektowanych lusterek zewnętrznych i węższego tyłu. Te cechy nie tylko czynią z samochodu bardziej nowoczesny pojazd, ale dodatkowo przyczyniają się do zmniejszenia oporu powietrza, a tym samym poprawy efektywności energetycznej.

Czytaj też: LG chce zrewolucjonizować nowoczesne samochody. Będą pełne techu i bez brzydkich dodatków

Głównym elementem nowej oferty Renault w zakresie dostawczaków nowej generacji jest właśnie model elektryczny E-Tech, oferowany w dwóch różnych wariantach. Pierwszy dysponuje silnikiem o mocy 96 kW w parze z akumulatorem o pojemności 30 kWh, podczas gdy bardziej wydajna wersja posiada silnik o mocy 105 kW w połączeniu z akumulatorem o pojemności 87 kWh. Oba warianty oferują imponujący moment obrotowy 300 Nm oraz zasięg rzędu 460 km w cyklu WLTP, dzięki zużyciu energii na poziomie 21 kWh/100 km. Poza tym E-Tech wyróżnia się również ładownością 1625 kg i zdolnością holowania do 2,5 tony, a na dodatek obsługuje szybkie ładowanie DC o mocy 130 kW, co pozwala na zapewnienie nawet 252 km zasięgu w ciągu 30 minut, a także oferuje opcję ładowania AC o mocy 22 kW.

Wewnątrz, wariant E-Tech witany jest ergonomicznie zaprojektowaną deską rozdzielczą w kształcie litery S, wyposażoną w 10-calowy ekran dotykowy i kierownicę regulowaną pochodzącą z linii pojazdów osobowych Renault, a samo wnętrze furgonetki zostało stworzone, aby służyć jako “biuro na kołach”. Takie coś umożliwia składane środkowe siedzenie, które przekształca się w biurko, a do tego jest wyposażone w porty USB i miejsce do przechowywania laptopa. Po stronie nowoczesnych technologii w grę wchodzi platforma OpenR, zestaw 20 systemów wspomagających, kompatybilność z Apple CarPlay, Android Auto i aplikacją towarzyszącą do prekondycjonowania kabiny i monitorowania stanu akumulatora, a nawet funkcji V2G oraz V2L. Nowa seria dostawczaków Renault Master z wariantem E-Tech na czele, trafią na rynek europejski wiosną, oferując wszechstronne rozwiązanie dla szerokiego zakresu potrzeb komercyjnych.