Sztuczna inteligencja będzie generować gry w czasie rzeczywistym. Tak twierdzi szef Nvidii

Jensen Huang podczas konferencji GTC 2024 zaprezentował światu nową architekturę GPU – Blackwell – a także podzielił się swoimi przemyśleniami na temat rozwoju SI. Jest do tego najlepszą osobą, bowiem sztuczna inteligencja swój szybki rozwój zawdzięcza procesorom Nvidii. I jego przemyślenia są zaskakujące.
Sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja

SI na dobre zagościła w naszym życiu. Już nikogo nie dziwią generowane przez nią teksty czy grafiki, a także wspomaganie człowieka na różnych polach działania. Jej możliwości wciąż są odkrywane, a Jensen podał kilka interesujących koncepcji, które mogą wejść do użytku w kolejnych latach. Jedna z nich dotyczy gier komputerowych.

Sztuczna inteligencja na zawsze zmieni rynek gier

Jakie są przewidywania dyrektora generalnego firmy Nvidia na temat przyszłości sztucznej inteligencji w grach? Zaskakujące, a zarazem cieszące miłośników cyfrowych przygód. Otóż uważa on, że za dziesięć lat – lub nawet szybciej – sztuczna inteligencja będzie w stanie wygenerować wszystkie piksele gry w czasie rzeczywistym. Dokładnie jego wypowiedź brzmiała tak (nieco chaotycznie):

Myślę, że w przypadku niemal wszystkiego, co dotyczy technologii, krzywa S nie jest dłuższa niż dekada. W tym czasie staje praktyczna i lepsza. ChatGPT jest nie tylko praktyczny; w większości przypadków jest nawet lepszy. Myślę, że to mniej niż dziesięć lat. Za dziesięć lat znajdziesz się na drugim końcu krzywej S. Za pięć lat prawdopodobnie znajdziesz się w samym środku, gdzie wszystko zmienia się w czasie rzeczywistym i wszyscy będą mówić: „Och, spójrz na to, to się dzieje”. Musisz więc zdecydować, czy zajmiemy się tym przez dwa lata, przez te dziesięć lat? Prawdopodobnie. Prawdopodobnie mamy już na to dwa lata. Dlatego powiedziałbym, że w ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat, gdzieś pośrodku, w dużej mierze tak się stanie.
Sztuczna inteligencja - Jensen Huang i jego wizje

Czytaj też: GPT-5 w drodze. Co przyniesie nam nowa wersja chatbota od OpenAI?

Wiceprezes firmy NVIDIA ds. badań w zakresie głębokiego uczenia się i twórca DLSS, Bryan Catanzaro, już kilka miesięcy temu prognozował, że DLSS 10 może zapewnić w pełni renderowanie neuronowe. Ma ono na różne sposoby współpracować z silnikiem gry, usprawniając ją oraz czyniąc bardziej immersyjną. To również powinno nastąpić w przeciągu dekady. Dlaczego? DLSS 1.0 został uruchomiony w lutym 2019 roku, wydanie wersji 2.0 zajęło następny rok, ale wersja 3.0 pojawiła się dopiero dwa i pół roku później.

Sztuczna inteligencja to obszar, w którym Nvidia jest liderem i w który bez przerwy inwestuje. Podczas GTC 2024 Jensen przedstawił nowe demo AI NPC zatytułowane Covert Protocol. Powstało z użyciem technologii Nvidia Avatar Cloud Engine (ACE) Inworld AI. W najbliższych miesiącach na ich bazie mogą powstać bardzo założone projekty.