Diablo II – Ladder reset i nowy patch 1.13

23 Marca tego roku, gracze Diablo II – popularnej, klasycznej gry Hack`n`Slash – dostali do swojej dyspozycji nowy patch dla użytkowników BattleNet. Mowa o patchu 1.13, który zmienił dość wiele aspektów rozgrywki. Ponadto zrestartowano postacie rankingowe (są one przenoszone na nie-ranking co roku i należy zaczynać od nowa).

Pełna lista zmian w patch 1.13

Nowa zagadka:
Na podróżników świata Sanktuarium czeka nowe wyzwanie, o którym ponownie zostali ostrzeżeni. To, czego szukasz, odnajdziesz wewnątrz starożytnych podziemi Klasztoru, z którego swoim wzrokiem bossowie Diablo obejmują świat aż po Tron Zniszczenia.

Większe bugi:
– Naprawiono błąd dublowania przedmiotów
– Wprowadzono udoskonalenia dla VGA u komputerów MAC z OS 10.5
– Naprawiono błąd, który umożliwiał zabicie innego gracza będąc w mieście (“TPPK”)
– Naprawiono kwestię rozłączenia graczy z powodu zbyt dużej ilości aktywnych statusów
– Naprawiono kwestię, w której dwóch graczy mogło połączyć aury w nieprzewidziany sposób

Mniejsze błędy:
– Uber Mefisto, zanim zacznie przywoływać szkielety sprawdza teraz, czy Uber Diablo i Uber Baal zostali zabici (Wcześniej jedynie Uber Baal)
– Gra już nie będzie restartowała melodii w trybie okiennym po kliknięciu poza grę
– Naprawiono kwestię minimalizowania okna po kliknięciu poza grę
– Naprawiono kwestię poprawnego centrowania okna
– Zęboskóry teraz poprawnie wyrzuca łupy na poziomie „Piekło”
– Naprawiono kwestię braku nałożenia aury na zmartwychwstałego najemnika
– Naprawiono kwestię niedziałających przedmiotów, tworzących aury po ich wyekwipowaniu
– Naprawiono słowo runiczne Paladyna „Principle” (Reguła), które niewłaściwie przyznawało wszystkie punkty statystyk

Szczególnie ważne zmiany
– Respecjalizacja teraz możliwa! Po ukończeniu zadania „Siedlisko Zła” gracz otrzyma jeden punkt z możliwością zachowania go. Gracze zakończywszy to zadanie wcześniej, otrzymają je na poziomie „Piekło”
– Wzrósł wskaźnik wypadających rzadszych run
– Wsparcie dla pełnoekranowego skalowania w trybie okiennym. Gra teraz może zostać uruchomiona w trybie 4:3 (standardowa rozdzielczość w TV)
– Niektóre łupy będą miały kolor pomarańczowy, tj. przedmioty i runy do Uber Tristram
– Usunięto limit złota na poziom
– Usunięto wymagania na stworzenie postaci w trybie gry „zawodowiec”
– Mocno zmniejszono obrażenia zadawane przez zaklęte ogniem potwory
– Sługusy Uber Mefisto i Uber Baala nie dają już doświadczenia
– Usunięto klątwę „Żelazna Dziewica” Rycerzom Zapomnienia
– Pochodnia Piekielnego Ognia – zniżona częstotliwość umiejętności „Burza Ognia„ do 5%
– Użytkownicy teraz mogą wyświetlać tekst nad kulami życia i many przyciskając klawisz pod każdą z nich
– Tworzenie gry Pojedynczego Gracza przy wciśnięciu klawisza „Enter” będzie skutkować ustawieniem poziomu trudności na „Piekło”, o ile to możliwe
– Teraz każdy z poziomów trudności ma przypisany przycisk: Normalny ‘R’, Koszmar ‘N’ i Piekło ‘H’. – Przycisk „Enter Chat” w poczekalni Battle.net został przypisany klawiszowi „Enter”
– Dodano przyciski do trybu okiennego (MIN, MAX, Zamknij).
– Dodano nową linijkę parametru w konsoli ‘-nofixaspect’, która pozwoli nie rozciągnąć ekranu w tryb 4:3, a pozostawi „ściśnięty”, by wypełnić monitor
– Dodano wsparcie dla ‘-sndbkg’ w linii poleceń. Umożliwi to odtwarzanie muzyki w tle
– Dodano następujące affixy do istniejących już komend: ‘-nosound’, ‘-window’, i ‘-windowed’

Ponadto lepiej zbalansowano niektóre postaci. Runy wypadają częściej, co zapewne przyczyni się do spadku ich wartości.

Blizzard wreszcie postarał się z nowym patchem. Jak dotychczas, nowinki wprowadzały niewiele zmian. Czyżby ten patch miał zaspokoić apetyty graczy na oczekiwaną premierę Diablo III ?