Agora “u boku” Google

Google podpisało umowę z Agorą – jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Umowa dotyczy utworzenia specjalnych kanałów w serwisie YouTube.

Polska firma otrzyma dostęp do technologii YouTube Content ID. Celem jest publikowanie materiałów w największym serwisie z usługami wideo na specjalnie utworzonych do tego celu kanałach.

Za porozumieniem obu stron, serwis YouTube będzie mógł na tych kanałach sprzedawać  reklamy (InVideo – reklama w klipie filmowym, display – reklamy na klipie wideo, które możemy zamknąć oraz pre-roll – krótki materiał filmowy przed właściwym klipem). Polska firma z kolei otrzyma dostęp do wyżej  wspomnianej technologii YT Content ID. Jest to mechanizm, który identyfikuje treści należące do wydawcy. Agora będzie więc mogła blokować i śledzić filmy do nich należące. Agora to także pierwsze w Polsce wydawnictwo, które nawiązało współpracę partnerską z Google na dostawę treści do serwisu YouTube.

Powstaną kanały Gazeta.pl i Wyborcza.pl, dodatkowo powstanie jeszcze jeden dedykowany poszczególnym serialom tworzonym przez A2 Multimedia (Agora jest współwłaścicielem tej spółki).

Już na starcie ma być dostępnych podobno kilka tysięcy klipów, będzie więc co oglądać.