Netia jakiś czas temu poprosiła swoich klientów o opinie i pomysły, większość z nich dotyczyła zwiększenia dostępnych metod kontaktu z firmą. Dzisiaj zostały uruchomione początkowe nowinki: kontakt za pomocą Livechatu oraz Skype.
Chat jest dostępny w dwóch miejscach: na stronach ofertowych (sprzedażowych) – tutaj musimy podać swoje imię i nazwisko, oraz w zakładce Faktury w serwisie Netia Online – tutaj jest on zintegrowany z systemem logowania serwisu, jesteśmy witani swoim numerem klienta oraz imieniem i nazwiskiem. Serwis jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 8-21.
Nie mogę zrozumieć jednak związku imienia ze zdjęciem?
Na blogu Netii możemy przeczytać:
Czat jest usługą testową wdrożoną na 3 miesiące – po tym czasie firma chce zebrać doświadczenia i podsumować czy taka forma kontaktu jest dobrze odbierana.
Poza czatem dostępny jest także Skype. Natknąłem się jedynie na status niepodłączony – jednak jest to błąd wyświetlania na stronie, w rzeczywistości “bot” jest dostępny. Używam słowa bot gdyż czat na Skype to nic innego jak przekierowanie do normalnego Call Center Netii gdzie połączenia są traktowane identycznie jak w przypadku tradycyjnego telefonu – można zatem zwyczajnie zaoszczędzić na rachunku za oczekiwanie.
Postanowiłem sprawdzić jak to jest w praktyce z botem Netii na Skype. Nie będę się wypowiadał o jakości głosu gdyż może to być wina ustawień po mojej stronie, nadmienię natomiast, że w wyszukiwarce występuje nieco więcej niż 1 wpis na frazę infonetia, należy wybrać ten który posiada “infonetia” również w nazwie a nie tylko w imieniu.
Większości z użytkowników Skype prawdopodobnie nie przyszło korzystać z klawiatury numerycznej podczas rozmowy gdyż nie było takiej potrzeby, zatem podpowiem, że aby otworzyć klawiaturkę numeryczną należy kliknąć na strzałkę obok regulacji głośności i wybrać “wyświetl klawiaturę”.
Jak podaje Netia:
Wierzymy, że uruchamiając te kanały komunikacji wpłyniemy na wzrost satysfakcji naszych Klientów, tym bardziej, że w trakcie prac nad ich uruchomieniem pojawiły się (od klientów i pracowników) inne, ciekawe pomysły na wykorzystanie takich form kontaktu w ramach Klientomanii.
Chciałbym przy tym zauważyć, że do tej pory żaden duży telekom w Polsce nie wprowadził tego typu rozwiązań w komunikacji z klientami!
Więcej na ten temat możesz przeczytać na oficjalnym blogu Netii.