Dzięki ostatnim badaniom NielsenWire otrzymaliśmy informacje na temat rynku smartphone’ów w Stanach Zjednoczonych. Zajmuje on już jedną czwartą całości rynku mobilnych urządzeń telekomunikacyjnych w USA.
W tej części istnieje również interesujący podział – w ciągu ostatnich 6 miesięcy liczba nabywców ukształtowała się w następujący sposób:
Jak widać, liczba nowych nabywców Androida w ciągu ostatniego półrocza wzrosła aż o 21% i tym samym wyprzedziła liczbę nabywców iPhone OS. Również pozostałe mobilne systemy operacyjne odnotowują tendencję spadkową.
Upodobania użytkowników Androida, iPhone OS i BlackBerry także się różnią:
Można zauważyć, że aż 21% nabywców Androida chciałoby zmienić swój telefon na iPhone’a. Najmniej wierni swojemu obecnemu systemowi są użytkownicy BlackBerry – tylko 42% chciałoby przy nim pozostać. Prym wiodą userzy iP OS – tylko 11% z nich chce zmienić system na inny.
Jak widać na Amerykańskim rynku Android przejmuje pałeczkę pierwszeństwa. Ale dlaczego? Odpowiedź jest prosta:
- android jest na telefonach za niewielkie pieniądze,
- zatrzęsienie telefonów z tym systemem na pokładzie (różni dostawcy sprzętu),
- android ma więcej wersji i może być bardziej spersonalizowany – dla niektórych ma to kluczowe znaczenie,
- system Google’a jest podobno bardziej otwarty – ważne jako slogan – większość użytkowników i tak z tego nie korzysta,
- większa elastyczność w wyborze operatora, planów taryfowych itd.