Pierwsze badania comScore dotyczące polskiego internetu

Rozbieżności w badaniach comScore i PBI/Gemius są ponoć olbrzymie. W tym momencie można by zacząć dyskusję na temat tego, jak to na prawdę jest z polskim internetem i które badania są wartościowsze i bliższe faktycznego stanu…

ComScore to firma, zajmująca się badaniami internetu i mediów na całym świecie. Badawczy gigant wziął pod lupę nasze państwo i sporządził ciekawy raport w oparciu o narzędzie comScore Media Metrix. Zaprezentowane przez comScore wyniki dotyczą sierpnia bieżącego roku, wynika z nich między innymi, że 17,8 mln internautów w Polsce to ludzie powyżej 15 roku życia.

Poniżej prezentujemy kilka ciekawych faktów:

  • właściciel najpopularniejszych w Polsce witryn: Google (17,2 mln internautów korzysta z jego usług),
  • najpopularniejszy portal (najchętniej przeglądany): Onet,
  • chomikuj.pl (Interia) na 13 miejscu,
  • drugi najpopularniejszy po Google właściciel sieci stron: Naspers (GG, Allegro),
  • 6,3 mln użytkowników odwiedza serwisy AOL Teraz do AOL należy już TechCrunch, ale w czasie badań jeszcze nie należał),
  • 5,4 mln polskich internautów odwiedza Demotywatory – to o 2 mln więcej niż wynika z badań firmy PBI/Gemius,
  • ponad 3 miliony internautów odwiedza nieistniejącą witrynę info.pl (przyznać się, kto z Was ma takie hobby?)
  • Polacy najchętniej z Europejczyków szukają w Google.

[ź] internetstandard.pl