Raport IAB dotyczący światowego rynku reklamy

Firma IAB ogłosiła dzisiaj raport, dotyczący rynku reklamy w I połowie 2010 roku. Okazuje się, że wydatki na reklamę w wyszukiwarkach internetowych wzrosły o 11,3% w stosunku do roku 2009 i wyniosły 12,1 miliarda dolarów.

Wydatki na reklamę w internecie stały się największą pojedynczą kategorią wydatków związanych z reklamą internetową. Poniżej prezentujemy podsumowanie:

  • wydatki na tzw. search marketing (SEM) wynoszą 5,68 miliarda dolarów (47% udziałów),
  • wydatki na reklamę displayową wynoszą 4,11 miliarda dolarów (34% udziałów), w tym 23% udziału reklam bannerowych i 5% udziału reklam wideo,
  • wydatki na rich media (np. bannery interaktywne) wynoszą 0,73 miliarda dolarów (6% udziałów),
  • wydatki na generowanie leadów 5% udziałów 0,61 miliarda dolarów (5% udziałów).

Trendy reklamowe w poszczególnych latach

Na reklamę w internecie najwięcej wydają wciąż detaliczne sieci handlowe. Na kolejnych miejscach plasują się kolejno: usługi telekomunikacyjne, usługi finansowe, samochody, komputery. Wydatki na reklamę w internecie są większe niż w czasach przed kryzysem. Można spodziewać się, że w całym roku 2010 przekroczą one  25 miliardów dolarów.

pełna wersja raportu

[ź] sprawnymarketing.pl