Social Bakers w okresie od kwietnia do września 2013 zbadało ponad 300 kanałów marek na YouTube. Wyniki raportu pokazują coraz szersze trend skracania treści video.
![Raport Social Bakers](https://konto.ittechblog.pl/uploads/2013/11/Social-Bakers-640x557.png)
Przykładem potwierdzającym tę tezę jest między innymi sukces portalu Vine. Ten serwis społecznościowy – należący do Twittera – umożliwia publikowanie krótkich filmów o długości maksymalnie 6 sekund (swoisty ekwiwalent 140 znaków na Twitterze). Od czerwca także Instagram ma możliwość udostępniania krótkich klipów o długości maksymalnie 15 sekund. Wydaję się zatem, że internauci chcą coraz szybszej rozrywki.
![vine_logo](https://konto.ittechblog.pl/uploads/2013/11/trademark_logo-640x254.gif)
Autorzy raportu wskazują jednak, że są pewne dziedziny, gdzie preferowane są dłuższe videoklipy (3-5 min.). Są to np. trailery do gier video. Wynika to ponoć z zasady, że to właśnie taka długość klipu tworzy optymalne zaangażowanie użytkownika w daną grę video. Poza tym przypadkiem znakomita większość innych komunikatów marek powinna być krótsza.
Aby zainteresować naszych potencjalnych klientów formą wideo musimy pamiętać o tym, że w Internecie panuje ogromną konkurencja. O uwagę widza walczą miliony kanałów z filmami. Zatem – aby trafić do naszej publiczności – musimy pamiętać nie tylko o samej treści, ale też o jej odpowiedniej długości. Analizując obecne trendy w internecie wydaje się, że krótka forma wideo to będzie największe wyzwanie dla social media managerów w ciągu najbliższych paru lat – to właśnie content o długości od 0-30 sekund ma największy potencjał wirusowy. Na dzisiejszym etapie trzeba zadbać o to, aby jak najszybciej zaciekawić widza. Jeśli nie zrobimy tego we wspominanym okresie czasu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że “nasza” publika stanie się w mgnieniu oka publiką innego kanału, a w rezultacie też innego brandu.
http://youtu.be/PKjkaGrYpHE