„Głosuj” zmienia się w „Dotuj”
Fundacja Aviva organizując konkurs grantowy „To dla mnie ważne” już po raz drugi dała szansę ludziom z całej Polski na realizację ważnych społecznie celów, zintegrowała lokalne społeczności i zmobilizowała je do aktywnego działania na rzecz rozwoju. W II edycji konkursu, jury przyznało 9 wnioskom wybranym spośród finałowej dwudziestki aż 220 tys. zł. na stworzenie miejsc,
dzięki którym dzieci będą szczęśliwsze, rodzice będą mogli z radością patrzeć na rozwój swoich maluchów, a lokalne społeczności zyskają miejsca do spotkań i rekreacji. Granty pozwolą na powstanie placów zabaw, świetlic, sal terapeutycznych, boisk, skwerów. Pomimo tego, że głosowanie w konkursie już się zakończyło, dalej można kibicować pomysłom zgłoszonym na stronie internetowej www.todlamniewazne.pl i przyczynić się do wcielenia ich w życie – wystarczy przekazać wnioskodawcom fundusze w ramach crowdfundingu.
Dlaczego crowdfunding?
Finansowanie społecznościowe mimo swojego młodego wieku staje się coraz ważniejszą
i skuteczniejszą formą realizacji swoich marzeń i pomysłów, których w inny sposób nie dałoby się zrealizować. – „Crowdfunding to nowoczesna forma pozyskiwania środków od społeczności w zamian za konkretne korzyści. W klasycznym modelu „Wszystko albo nic” każdy może założyć projekt, ustalić kwotę jakiej potrzebuje oraz określić cel zbiórki. Wszyscy mogą weprzeć twórców wpłacając nawet niską kwotę. W zamian za wsparcie otrzymują oni ustaloną na początku zbiórki nagrodę.
W przypadku kampanii dla Fundacji Aviva i konkursu grantowego „To dla mnie ważne” zastosowaliśmy jednak nieco inny mechanizm, czyli – bierzesz ile zbierzesz. Z racji specyfiki projektów, każdy ma określony zakres realizacji kampanii, w zależności od tego czy uzbiera 30% czy 110%. W tym modelu jednak nie ma projektów nieudanych, więc nie ma też zwrotów. Za to każdy wspierający ma satysfakcję z tego, iż wspomógł ważny dla swojej społeczności lokalnej cel.” – tłumaczy Marcin Galicki, pomysłodawca platformy Wspieram.to. W Polsce projekty na platformach finansowania społecznościowego zebrały już ponad 5 milionów złotych, dzięki czemu powstało wiele inicjatyw, produktów i tworów niezależnych twórców.
Crowdfunding to jednak nie tylko pieniądze, ale również doskonałe narzędzie marketingowe. Dzięki kampanii, którą prowadzi się na platformie zyskuje się olbrzymi zasięg i można dotrzeć do osób zainteresowanych danym projektem. Bardzo istotną korzyścią jest również informacja zwrotna od potencjalnych wspierających. To czy projekt się spodoba społeczności czy nie, stanowi doskonałą walidację zgłoszonego pomysłu.
Jak możesz przyczynić się do pomocy?
Od 5 grudnia 2014 roku na stronie internetowej www.todlamniewazne.pl przy inicjatywach TOP 50 pojawi się przycisk „dotuj”. Klikając w przycisk będzie można przekazać wnioskodawcom fundusze. Każda złotówka się liczy. Ponieważ powodzenie finansowania społecznościowego zależy w głównej mierze od zgromadzenia rzeszy ludzi, którym zależy na realizacji pomysłu, Fundacja Aviva udostępnia gotowe materiały, które pomogą wnioskodawcom rozpropagować akcję, czyli plakaty, ulotki, wzory postów na Facebooka. Możliwość pieniężnego wspierania projektów trwać będzie do 31 stycznia 2015 roku.