Huawei królem smartwatchy na chińskim rynku. Pokazuje to nowy raport

Firma badawcza Canalys po raz kolejny dostarczyła nam interesujących danych, tym razem na temat sprzedaży urządzeń do noszenia w Chinach w III kwartale 2022 roku. Króluje Huawei, choć konkurencja coraz mocniej depcze mu po piętach.
Huawei królem smartwatchy na chińskim rynku. Pokazuje to nowy raport

Huawei może stracił na znaczeniu na smartfonowym rynku, jednak jeśli chodzi o smartwatche, nadal ma wiele do zaoferowania

Smartfony Huawei, po sankcjach nałożonych przez USA, mocno straciły na znaczeniu. W Chinach sytuacja wygląda zupełnie inaczej, czego zasługą jest zapewne dostępność Harmony OS na tym rynku. Firma może i nie znajduje się na pierwszych miejscach pod względem sprzedaży, ale radzi sobie o wiele lepiej niż za granicą. A jak to wygląda w przypadku smartwatchy i opasek sportowych producenta?

Tutaj nie ma mowy o ustępowaniu konkurencji. Jak wynika z raportu firmy badawczej Canalys, w III kwartale 2022 roku Huawei wciąż plasował się na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o sprzedaż urządzeń do noszenia w Chinach. Udział producenta w krajowym rynku wyniósł 24% i choć to nadal powód do radości, to porównując z analogicznym okresem z ubiegłego roku – firma zanotowała aż 27% spadek. W tym samym czasie Xiaomi zwiększyło swój udział o 6% i uplasowało się na drugim miejscu z 22% udziałem w rynku. Trzecie miejsce zajęło XTC (10%), a dopiero na czwartym miejscu znalazł się Apple (9%), który jednak ma się czym pochwalić, bo firma zanotowała aż 53% wzrost rok do roku.

Canalys dostarczył nam też wyników z rynku globalnego i tutaj sytuacja jest zgoła inna, bo na pierwszym miejscu znalazł się Apple z 20% udziałem w rynku i 37% wzrostem rok do roku. Za nim, z zaledwie 10% udziałów mamy Samsunga (16% wzrost rok do roku) oraz Xiaomi (9%) – tutaj niestety zauważono, że w stosunku do ubiegłego roku producent stracił aż 38%. Zaskoczeniem jest indyjska firma Noise plasująca się na czwartym miejscu z 7% udziałem w rynku i zawrotnym, bo aż 223% wzrostem rok do roku. Huawei na rynku światowym kontroluje zaledwie 7% sprzedaży urządzeń do noszenia.

Ogólna sytuacja na globalnym rynku nie wydaje się zła. W III kwartale 2022 roku sprzedano łącznie 49 mln inteligentnych urządzeń do noszenia, co stanowi 3,4% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem z 2021 roku. Jednocześnie, tak jak w poprzednich kwartałach, wzrasta sprzedaż smartwatchy, natomiast popyt na inteligentne opaski sportowe spada.