Huawei może stracił na znaczeniu na smartfonowym rynku, jednak jeśli chodzi o smartwatche, nadal ma wiele do zaoferowania
Smartfony Huawei, po sankcjach nałożonych przez USA, mocno straciły na znaczeniu. W Chinach sytuacja wygląda zupełnie inaczej, czego zasługą jest zapewne dostępność Harmony OS na tym rynku. Firma może i nie znajduje się na pierwszych miejscach pod względem sprzedaży, ale radzi sobie o wiele lepiej niż za granicą. A jak to wygląda w przypadku smartwatchy i opasek sportowych producenta?
Tutaj nie ma mowy o ustępowaniu konkurencji. Jak wynika z raportu firmy badawczej Canalys, w III kwartale 2022 roku Huawei wciąż plasował się na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o sprzedaż urządzeń do noszenia w Chinach. Udział producenta w krajowym rynku wyniósł 24% i choć to nadal powód do radości, to porównując z analogicznym okresem z ubiegłego roku – firma zanotowała aż 27% spadek. W tym samym czasie Xiaomi zwiększyło swój udział o 6% i uplasowało się na drugim miejscu z 22% udziałem w rynku. Trzecie miejsce zajęło XTC (10%), a dopiero na czwartym miejscu znalazł się Apple (9%), który jednak ma się czym pochwalić, bo firma zanotowała aż 53% wzrost rok do roku.

Canalys dostarczył nam też wyników z rynku globalnego i tutaj sytuacja jest zgoła inna, bo na pierwszym miejscu znalazł się Apple z 20% udziałem w rynku i 37% wzrostem rok do roku. Za nim, z zaledwie 10% udziałów mamy Samsunga (16% wzrost rok do roku) oraz Xiaomi (9%) – tutaj niestety zauważono, że w stosunku do ubiegłego roku producent stracił aż 38%. Zaskoczeniem jest indyjska firma Noise plasująca się na czwartym miejscu z 7% udziałem w rynku i zawrotnym, bo aż 223% wzrostem rok do roku. Huawei na rynku światowym kontroluje zaledwie 7% sprzedaży urządzeń do noszenia.

Ogólna sytuacja na globalnym rynku nie wydaje się zła. W III kwartale 2022 roku sprzedano łącznie 49 mln inteligentnych urządzeń do noszenia, co stanowi 3,4% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem z 2021 roku. Jednocześnie, tak jak w poprzednich kwartałach, wzrasta sprzedaż smartwatchy, natomiast popyt na inteligentne opaski sportowe spada.