Wszyscy chcą być jak TikTok, nawet Reddit

Jeśli zerknąć na to, co właśnie dzieje się w social mediach, trudno nie odnieść wrażenia, że to TikTok rozdaje karty. Konkurencyjne platformy pododawały u siebie sporo funkcji znanych z chińskiej aplikacji i okazuje się, że temu naśladownictwu nie był w stanie oprzeć się nawet Reddit.
Wszyscy chcą być jak TikTok, nawet Reddit

TikTok to ma? Ja też chcę!

Na czym opiera się TikTok wie chyba każdy, bo nie trzeba być użytkownikiem platformy, by wiedzieć, że wszystko tam opiera się na filmikach. W przeciwieństwie do innych serwisów, nie znajdziemy tu możliwości wrzucania samych postów tekstowych. To jednak nikomu w żadnym stopniu nie przeszkadza i TikTok bije rekordy popularności, stale powiększając grono użytkowników.Dlatego właśnie, by uszczknąć trochę z tego tortu popularności, inne platformy pokroju Instagrama czy Facebooka zaczęły kopiować funkcje znane nam z aplikacji. Z mniejszym lub większym powodzeniem. Teraz Reddit ogłosił, że wkrótce i w tym serwisie znajdziemy osobny kanał poświęcony nagraniom wideo.

Firma zapowiedziała, że treści tekstowe i treści wideo będą niedługo dostępne w dwóch osobnych kanałach, będących kombinacją postów z subredditów subskrybowanych przez użytkowników, a także rekomendacji. Będzie to więc działać właściwie tak samo, jak na TikToku. Testy tej nowości ruszą w ciągu najbliższych tygodni, wtedy też firma sprawdzi, jak użytkownicy reagują na taką zmianę.

Wprowadzenie kanału wideo ma pozwolić milionom użytkowników Reddita na większe zaangażowanie się w format, który bardziej ich interesuje, a podzielenie kanałów tekstowych i filmowych, na większy porządek i prostsze oddzielenie od siebie dwóch rodzajów treści. Dodatkowo firma chce w ten sposób uprościć aplikację, bo do tej pory słyszała bardzo dużo skarg od użytkowników, według których jest ona przesadnie skomplikowana i rozpraszająca, a także za bardzo odbiega od tego, co zwykle mogą spotkać w sieci, przez co jest po prostu obca. Chodzi tu zarówno o aplikację, jak i wersję przeglądarkową. Stąd właśnie chęć uczynienia Reddita bardziej przystępnym i przyjaznym, co ma zaowocować przyrostem liczby użytkowników.

Wydaje się więc, że choć znów mamy do czynienia z pewnym kopiowaniem TikToka, tym razem ma to więcej sensu i jest bardziej przemyślane niż w przypadku konkurencji. Trudno jednak jeszcze powiedzieć, jak takie rozwiązanie sprawdzi się w praktyce. Odpowiedź na to pytanie poznamy dopiero za jakiś czas, gdy ruszą pierwsze testy.