Autorzy Life is Strange topią pieniądze
Raport finansowy Don’t Nod za ostatnie pół roku działalności nie napawa optymizmem. Podsumowanie danych sprzedażowych zawiera masę negatywnych informacji, o czym prezesi studia doskonale wiedzą. CEO firmy, Oskar Guilbert, wprost nazywa wyniki zawodem. Co się zatem wydarzyło?
Czytaj też: Jakie zmiany nadejdą w Starfield? Testerzy bety już wiedzą
Don’t Nod liczyło na bardzo dobrą sprzedaż Jusant oraz Banishers: Ghosts of new Eden.
Obie gry okazały się porażkami sprzedażowymi. Według szacunków z PC (niepochodzących z raportu) Jusant trafiło do około 80 tysięcy graczy i wygenerowało przychód na poziomie 1,5 miliona dolarów. Banishers na komputerach PC kupiło za to również tylu samo graczy, ale droższa gra przyniosła 3,4 miliona dolarów.
Czytaj też: Blizzard ujawnił jak tworzył Juno w Overwatch 2
Wyniki powinny być według producentów o wiele lepsze, a dziś studio utrzymuje się ze sprzedaży starszych tytułów, głównie Vampyr oraz Life is Strange. Dla porównania: Vampyr na PC trafił do około 830 tysięcy graczy i przyniósł do dziś prawie 19 milionów dolarów. Sprzedaż Life is Strange ciężko jest oszacować przez odcinkowy model dystrybucji, ale warto nadmienić, że krytykowany remaster gry przyniósł twórcom z samej wersji PC, prawie 4 miliony dolarów przy 160 tysiącach sprzedanych kopii. Don’t Nod zamierza teraz skupić się na serii Life is Strange i dwóch innych tytułach, jednocześnie wstrzymując prace nad dwoma innymi grami.
Swoje za uszami ma też Microsoft i ich Xbox Game Pass, który coraz bardziej szkodzi rynkowi gier. Twórcy powoli odwracają się od abonamentowego modelu biznesowego, ponieważ kanibalizuje on sprzedaż tytułów, a nie “pomaga dotrzeć do większego grona graczy”. Pierwsze komentarze graczy na temat słabej sprzedaży Jusant i Banishers pokazują, że wiele osób “zagrałoby, gdyby tytuły były w abonamencie”. Z jednej strony pokazuje to słabe decyzje twórców co do tego, co przyciągnie graczy do produkcji, ale z drugiej uwidacznia kolejny problem. Jusant bowiem zadebiutowało na premierę w Xbox Game Pass, a gracze tego nie wiedzieli!