PS5 Pro znacząco ulepsza gry
W końcu mamy to na co wielu czekało – konkretne dane dotyczące tego, jak poszczególne produkcje lepiej wyglądają na PS5 Pro! Oto czego się spodziewać po tytułach, które miały już swoją premierę:
- F1 24 – 4K i 60 klatek na sekundę przy włączonych efektach ray-tracing. Do tego tryb 4K i 120 fps (bez ray-tracingu). Wisienką na torcie jest tryb 8K również oferujący 60 fps, bez ray-tracingu (ten za to będzie dostępny w powtórkach w 30 fps)
- Gran Turismo 7 – upscalowane 4K i 60 klatek na sekundę wraz z ray-tracingiem. Do tego tryb 4K/8K (w zależności od posiadanego telewizora) bez ray-tracingu
- Horizon Forbidden West – nowa technika wygładzania krawędzi. Lepsze oświetlenie, efekty, wygląd włosów i skóry. Tryb wydajności 60 fps na PS5 Pro zaoferuje niemalże jakość znaną z trybu 30 fps z podstawowej PS5
- Hogwart’s Legacy – tryb jakości z ray-tracingiem, wyższą rozdzielczością, ale w 30 fps. Do tego standardowy tryb jakości, bez ray-tracingu, ale z wyższą rozdzielczością. Tryb wydajności zaoferuje 60 fps z większością ustawień jakości z podstawowego PS5
- Ratchet & Clank Rift Apart i Spider-Man 2 – tryb wydajności w 60 klatkach na sekundę zaoferuje jakość z trybu obrazu 30 fps z podstawowej PS5
- The Last of Us Part 2 – gra będzie działać na PS5 Pro w 4K i 60 klatkach na sekundę z jakością znaną z trybu 30 fps z PS5
- Final Fantasy 7 Rebirth – 4K przy 60 klatkach na sekundę z ustawieniami jakości znanymi z podstawowej PS5 (gdzie gra działał wtedy w 30 fps i niższej rozdzielczości)
- The Crew Motorfest – 4K przy 60 klatkach. Do tego o wiele więcej detali niż w trybie wydajności z PS5
- Demon’s Souls – 4K przy 60 klatkach z nowym systemem cieniowania
- Dragon’s Dogma 2 – grafika jak na PS5, ale w 4K z wydajnością wynoszącą około 50 klatek na sekundę (PS5 zwykłe osiągało 30-40 fps)
Czytaj też: Monster Hunter Wilds na PC to porażka optymalizacyjna. Nie uwierzycie, jak źle działa ta gra
Gier wspierających PlayStation 5 Pro będzie na premierę o wiele więcej, a do tego trzeba pamiętać, że sprzęt będzie potrafił ulepszać także jakość i płynność produkcji z PlayStation 4. Do tego pamiętajmy o grach z PS5 z odblokowaną liczbą klatek na sekundę lub rozdzielczością, które od razu skorzystają z dodatkowej mocy obliczeniowej.