New World w Secret Level
W sierpniu, podczas wydarzenia Opening Night Live na konwencie gamescom, współzałożyciel Blur Studio, Tim Miller, zapowiedział produkcję animowanego serialu dla dorosłych pod tytułem Secret Level. Serial ten, opowiadający 15 różnych historii, osadzony jest w światach popularnych gier komputerowych. Produkcja powstaje we współpracy z Amazon Games, a premiera odbędzie się 10 grudnia na platformie Prime Video. Secret Level ma obejmować takie tytuły jak Mega Man, Unreal Tournament, Armored Core, PAC-MAN, a także New World: Aeternum od Amazon Games.
Czytaj też: Astro Bot wiecznie żywy. Tryb speedrun unieśmiertelnia tytuł
To, co czyni Secret Level wyjątkowym, to fakt, że nie wykupiliśmy licencji tych własności intelektualnych. Nie stajemy w drzwiach z workiem pieniędzy, po czym znikamy i pięć lat później prezentujemy odcinek. Serial jest owocem współpracy między nami, developerami gier oraz Amazon MGM Studios. Nigdy nie zrozumiemy tych gier równie dobrze, co ich twórcy, więc na każdym kroku korzystamy z ich doświadczeń, aby zrozumieć, co sprawia, że ich gry są świetne i wyjątkowe, jakie historie, zdarzenia i grafika wiernie je odwzorują, w czym widzą potencjał do opowiedzenia ciekawej historii lub nawet nawiązania do czegoś, co gracze uwielbiają.
Blur Studio to uznane studio animacji komputerowej, odpowiedzialne za jedne z najbardziej charakterystycznych przerywników filmowych i zwiastunów gier, takich jak Halo Wars, Dark Souls II czy Batman: Arkham. Działalność Blur wykracza jednak poza branżę gier – studio odpowiadało m.in. za produkcję efektów specjalnych w filmach takich jak Avengers: Age of Ultron czy Sonic the Hedgehog, a także za animację serialu Miłość, Śmierć + Roboty dla Netflixa.
Czytaj też: Cronos od Bloober Team wygląda jak Dead Space w Polsce
Amazon Games we współpracy z Blur Studio miało okazję rozwijać epizod poświęcony New World: Aeternum. Jak wskazuje Tim Miller, odcinek ten koncentruje się na eksploracji kluczowych elementów gier RPG online, takich jak levelowanie, wykonywanie zadań czy wielokrotne umieranie i odradzanie. Twórcy postanowili również wprowadzić element humoru, pokazując gracza, który nie dostrzega wartości swoich towarzyszy, co stanowi ciekawy punkt narracji.