Baldur’s Gate 3 patch 8
Jestem cierpliwym graczem. Dla mnie premiera danej gry to nie jest wydarzenie oznaczające początek zabawy, a początek wyczekiwania, aż w pełni skończą prace nad grą. Chcę mieć pewność, że ogrywam coś, co jest dopracowane, jak tylko się da i pełne zawartości. Więc tak — jeszcze nie grałem w Baldur’s Gate 3, cierpliwie czekając, na ostatni patch/hotfix. Tylko chyba sobie jeszcze trochę poczekam, bo zapowiadany koniec wsparcia tytułu jest ciągle oddalany. A w przypadku Lariana warto być cierpliwym. Niedawny wyciek wieści na temat Divinity Original Sin 2 na konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series sprawił, że coś we mnie umarło, po tym jak przeszedłem ten tytuł w zeszłym roku w wersji dla PlayStation 4.
Czytaj też: Mortal Kombat 1 przestało się sprzedawać – wydawca przerywa prace
Co zatem znajdzie się w patchu numer 8 do Baldur’s Gate 3? Pierwsza z nowości to wprowadzenie wyczekiwanego cross-playu. Sesje graczy na różnych platformach w końcu staną się możliwe i jeśli zbierze się drużyna bohaterów grająca na Windowsie, macOS, PlayStation 5 i Xbox Series — wszyscy będą mogli w końcu zagrać razem.
Druga z nowości to wprowadzenie kolejnych podklas dla każdej z klasy. Larian oczywiście nie wprowadzi tego jako kilka dodatkowych statystyk. Twórcy zapowiadają, że zobaczymy nowe umiejętności, efekty czarów, a do tego nawet nowe, unikalne linie dialogowe!
Czytaj też: Kolejny Wiedźmin w końcu w produkcji — CD Projekt zdradza, co dzieje się w firmie
To nie koniec. Trzecia nowość to wprowadzenie do gry trybu fotograficznego. Rozbudowane narzędzie w końcu pozwoli w łatwy sposób robić zrzuty ekranu w grze. Przygotowywane są różne opcje ustawiania kamery, scen, ramek, a nawet opcja nakładania post-processów.