Overwatch 2 dołożyło cegiełkę do pokonania raka

W tym roku Overwatch 2 po raz kolejny połączył siły z BCRF, największą na świecie prywatną instytucją finansująca badania nad leczeniem raka piersi. Wspierając dostępną w grze kampanię „Łaska w słusznej sprawie”, gracze z całego świata dołożyli swoją cegiełkę do tej niezwykle udanej akcji zbierania funduszy.
overwatch 2
overwatch 2

Overwatch 2 zwalcza raka

Blizzard Entertainment ogłosiło zakończenie kolejnej edycji kampanii charytatywnej „Łaska w słusznej sprawie”, która przyniosła 12,3 mln dolarów na rzecz Fundacji Badań nad Rakiem Piersi (BCRF). Środki te zostały zebrane dzięki sprzedaży specjalnych elementów kosmetycznych w grze Overwatch 2, w tym nowych wersji popularnej skórki „Goździk dla Łaski”. Akcja miała na celu wsparcie badań nad prewencją i leczeniem raka piersi, a kwota ta jest drugą największą pojedynczą darowizną od firmy w historii BCRF.

Czytaj też: End-game w Fallout 76 jest teraz przeogromny

Kampania była realizowana we współpracy z Fundacją BCRF, która od lat finansuje projekty naukowe skupione na walce z rakiem piersi. Zyski ze sprzedaży przedmiotów w grze, po odliczeniu opłat platformowych i podatków, zostały w całości przekazane na realizację misji Fundacji. To kolejna edycja kampanii po sukcesie akcji z 2018 roku, podczas której zebrano 12,7 mln dolarów. W sumie, wspólne działania Blizzard Entertainment i społeczności graczy przyniosły BCRF ponad 25 mln dolarów.

Czytaj też: Darmowe Gran Turismo 7 – oto My First Gran Turismo!

Fundusze przekazane przez Blizzard pozwoliły na wsparcie takich projektów, jak rozwój metod analizy obrazów mammograficznych przy użyciu sztucznej inteligencji, badania nad agresywnymi formami raka, w tym nowotworem potrójnie ujemnym, czy prace nad klasyfikatorem genów pomagającym w przewidywaniu ryzyka inwazyjnego raka piersi. BCRF planuje w najbliższych miesiącach podzielić się szczegółami dotyczącymi projektów finansowanych z najnowszej darowizny.

Kampania „Łaska w słusznej sprawie” to także przykład zaangażowania społeczności graczy w działania charytatywne. Popularność skórki „Goździk dla Łaski” oraz nowych elementów kosmetycznych w grze po raz kolejny dowiodła, że branża gier wideo może efektywnie wspierać globalne cele społeczne. Blizzard Entertainment podziękowało wszystkim uczestnikom za ich wkład, podkreślając, że wspólne działania przynoszą wymierne korzyści w walce z jedną z najgroźniejszych chorób na świecie.