Dla porównania OpenAI pobiera 200 dolarów miesięcznie za dostęp ChatGPT Pro
Firma Google przeniosła Deep Research również pakietu Workspace, pod warunkiem że subskrypcja obejmuje dodatkowo Gemini Advanced. Wcześniej Deep Research było dostępne tylko w Gemini Advanced w sieci, za 97,99 zł miesięcznie w ramach Google One AI Premium.
Oto kilka przykładów, jak możemy w pełni wykorzystać Deep Research w swojej firmie lub instytucji edukacyjnej. Narzędzie może pomóc nauczycielom w planowaniu lekcji, projektach klasowych lub prezentacjach, tworząc raporty na praktycznie każdy temat. Wszystko to na podstawie analizy setek odpowiednich artykułów i stron internetowych. To narzędzie AI może pomóc sprzedawcy przygotować się do spotkania z potencjalnym klientem poprzez stworzenie raportu na temat produktów lub usług, zespołu zarządzającego i otoczenia konkurencyjnego. Poza tym osoby chcące otworzyć biznes mogą szybko zebrać analizę lokalnych konkurentów i zalecić odpowiednią lokalizację do założenia małej firmy.
Obecnie Deep Research jest dostępny w Gemini Advanced, wsparcie dla aplikacji mobilnej Gemini pojawi się w późniejszym terminie. Z tą nową aktualizacją możemy wybierać spośród kilku modeli, w zależności od tego, jaką wersję aplikacji Gemini posiadamy. Wersja 2.0 Flash odpowiada za codzienne zadania, takie jak burza mózgów i pisanie tekstów reklamowych. 2.0 Flash Thinking Experimental z kolei za rozumowanie wieloetapowe, jak w planowaniu projektu. Wersja 2.0 Pro Experimental odpowiada jedynie za zadania złożone, za to 1.5 Pro with Deep Research uzyskuje szczegółowe odpowiedzi na pytania dotyczące badań branżowych, badań konkurencji, badań klientów i badań edukacyjnych. Czyli to o czym pisałem wyżej.