Perplexity twierdzi, że jej sztuczna inteligencja zapewni użytkownikom bardziej trafne wrażenia z wyszukiwania niż inne przeglądarki
Perplexity AI to chatbot oraz wyszukiwarka oparta na sztucznej inteligencji, która odpowiada na pytania w formie konwersacji. Zamiast wpisywać słowa kluczowe w wyszukiwarkę, można zadać pytanie narzędziu w języku naturalnym, a następnie otrzymać podsumowanie informacji wraz z linkami do źródeł i cytatami. Nie czuję, żeby to było bardzo oryginalne, bo przecież to samo zapewnia m.in. ChatGPT Search.
Każdy widzi, że rynek przeglądarek jest mocno zatłoczony i trudno się na nim wybić. Perplexity może liczyć na to, że uda mu się wykorzystać bazę użytkowników swojej wyszukiwarki, aby szybko się rozwinąć i zrobić wrażenie na rynku dzięki Comet. Oprócz obecnych na rynku przeglądarek, takich jak Chrome, istnieje niezliczona liczba alternatywnych usług innych firm. Wiele z nich, jak nadchodząca przeglądarka Dia od The Browser Company, oferuje funkcje oparte na sztucznej inteligencji, rywalizujące z tym, co chce zapewnić Perplexity.
Poza wielkimi planami tej firmy trzeba w również wiedzieć, że Perplexity ma prawne spory z niektórymi wydawcami. Dow Jones z News Corp i NY Post pozwały Perplexity za kopiowanie ich treści. Dodatkowo wiele innych serwisów informacyjnych wyraziło obawy, że Perplexity ściśle powiela ich treści. W zeszłym roku w październiku The New York Times wysłał startupowi zawiadomienie o zaprzestaniu i zaniechaniu takich praktyk. W odpowiedzi firma wydała oświadczenie, w którym opisuje, że szanuje treści wydawców.