AMD zaprezentowało nową technologię FSR 4 i obiecuje wsparcie ponad 75 gier do końca roku 

W piątek na multimedialnej konferencji AMD zaprezentowało nam nowe karty graficzne Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070, które są oparte na architekturze RDNA 4. Jedną z nowości w tej generacji jest implementacja nowej technologii skalowania rozdzielczości, czyli FSR 4. Na prezentacji poznaliśmy jej szczegóły, a także tytuły gier, które ją obsługują.  
AMD zaprezentowało nową technologię FSR 4 i obiecuje wsparcie ponad 75 gier do końca roku 

AMD FSR 4 na premierę będzie dostępny w ponad 30 grach 

Technologia AMD FidelityFX Super Resolution ewoluowała przez cztery generacje, a każda z nich cechowała się zmianami w podejściu do skalowania. Pierwszy model FSR zaimplementował podstawowe skalowanie przestrzenne z szeroką kompatybilnością sprzętową w całej ofercie procesorów graficznych AMD, począwszy od serii RX 400. W kolejnej generacji FSR twórcy przeszli na rozwiązania czasowe, dodając natywną obsługę wygładzania krawędzi, zachowując jednocześnie kompatybilność z kartami RX 590 i wybranymi procesorami APU Ryzen. Już w technologii FSR 3 wprowadzili generowanie klatek, wymagając nowszego sprzętu z serii RX 5000 do obsługi tej funkcji, jednocześnie zachowując podstawowe skalowanie dostępne dla starszych modeli. FSR 4 reprezentuje najbardziej zaawansowaną implementację AMD do tej pory, łączącą temporalne skalowanie z technikami uczenia maszynowego, natywnym AA i generowaniem klatek. Ofiarą w tej generacji technologi FSR jest wymaganie najnowszych modeli serii RX 9000 opartych na RDNA 4. 

Na premierę technologii FSR 4 będzie dostępnych w jego obsłudze ponad 30 gier, takich jak: 

  •  The Alters, Bellwright,  
  • Call of Duty: Black Ops 6, 
  •  Creatures of Ava, 
  •  Dragonkin: The Banished, 
  •  Endoria: The Last Song, 
  •  FragPunk, 
  •  Funko Fusion, 
  •  God of War: Ragnarok, 
  •  Horizon Zero Dawn Remastered, 
  •  Horizon Forbidden West,  
  • Hunt: Showdown 1896, 
  •  Incursion Red River, 
  •  Kristala, 
  •  Marvel Rivals, 
  •  Marvel’s Spider-Man 2, 
  •  Marvel’s Spider-Man Remastered, 
  •  Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, 
  •  MechWarrior 5: Clans,  
  • Monster Hunter Wilds,  
  • Nightingale, 
  •  No More Room in Hell 2, 
  •  PANICORE, 
  •  Predator: Hunting Grounds, 
  •  Ratchet & Clank: Rift Apart, 
  •  Remnant 2, 
  •  Smite 2, 
  •  The Axis Unseen,  
  • The Last of Us: Part I, 
  •  The Last of Us: Part II Remastered, 
  •  Until Dawn, 
  •  Warhammer 40 000: Space Marines 2, 
  •  Kingdom Come: Deliverance II, 
  •  Dynasty Warriors: Origins 
  •  Civilization 7. 

Według obietnic AMD w ciągu roku lista ta obejmie łącznie ponad 75 tytułów. Nie jest to koniec dobrych wiadomości z ulepszania wydajności grupy czerwonych w grach. AMD zapowiedziało również w nowej wersji sterowników AMD Software możliwość włączenia generatora klatek Fluid Motion Frames w wersji 2.1. Dotyczy to osobnej wersji generatora, którą można włączyć w dowolnej grze, nawet jeśli ta nie posiada natywnego wsparcia dla FSR 3. Dokładne informacje na ten temat znajdziecie tutaj