Gra “Pioner” z nowym zwiastunem i datą premiery 

Premiera S.T.A.L.K.E.R. 2 odbyła się niedawno, bo 20 listopada 2024 roku. Mimo że w klimacie gier FPS mamy tylko serię Metro, niewiele studiów podejmuje się tworzenia tak klimatycznych tytułów, a co dopiero gier MMO. Jednak jest jeden tytuł, o którym zrobiło się głośno w 2021 roku i który do dzisiaj jest rozwijany. Mam tu na myśli grę Pioner od rosyjskiego studia GFA Games. Ostatnio pojawiły się nowe informacje, zwiastun oraz data premiery.  
Gra “Pioner” z nowym zwiastunem i datą premiery 

GFA Games zaprezentował nowy zwiastun rozgrywki dla swojego nadchodzącego MMOFPS 

Pioner to survivalowy shooter MMORPG rosyjskiego studia GFA Games, w którym doświadczymy postapokalipsy, anomalii oraz mutantów. Akcja gry jest osadzona na wyspie pełnej sowieckich instalacji, porzuconych blokowisk i sekretnych baz. W wyniku niesprecyzowanej katastrofy miejsce to zapełniło się niebezpiecznymi anomaliami, a lokalna roślinność i zwierzęta stały się ofiarami mutacji. Gra działa na silniku Unreal Engine 4 i będzie działać nawet na skromnym sprzęcie, zgodnie z oficjalnymi minimalnymi i zalecanymi wymaganiami. Pomimo opóźnień, deweloperzy potwierdzili planowaną premierę gry na PC w 2025 rok, za to wersja konsolowa pojawi się później. Poniżej przedstawiam wam wymagania sprzętowe. 

Minimalne: 

  • System operacyjny:  Windows 10 
  • Procesor: Intel Core i3-6100 
  • Pamięć:  16 GB RAM 
  • Grafika:  NVIDIA GTX 1060 6G 
  • Sieć:  Szerokopasmowe łącze internetowe 

Zalecane: 

  • System operacyjny:  Windows 11 
  • Procesor: Intel Core i5-8600 
  • Pamięć:  16 GB RAM 
  • Grafika:  NVIDIA RTX 2060 
  • Sieć:  Szerokopasmowe łącze internetowe 

Poza nowym zwiastunem twórcy Pionera odpowiedzieli na kilka nurtujących pytań społeczności, oto najciekawsze z nich.  

  • Ukończenie kampanii fabularnej będzie możliwe bez wchodzenia do stref PvP i wykonywanie odizolowanych misji bez innych graczy. 
  • Gra będzie zawierać czat głosowy i tekstowy. Globalny, podzielony na regiony, drużynowy lub klanowy. 
  • Niektóre zadania będzie można ukończyć w trybie kooperacji, ale nie całą fabułę. 
  • Planowane są tylko kosmetyczne zakupy w grze. 
  • Dzięki systemowi dublowania serwerów nie będzie potrzeby tworzenia niestandardowych serwerów, ponieważ gracze mogą tworzyć gildię, która pozwala im na stworzenie podobnej enklawy na istniejących serwerach. 
  • Pioner będzie obsługiwał cross-play tylko na konsolach, nie z PC, ze względu na balans rozgrywki. 
  • GFA Games planuje wydawać regularne aktualizacje, w tym poprawki balansujące, nową zawartość, a nawet duże dodatki, które znacząco rozbudowują świat gry. 
  • Gra będzie dostępna na systemy Windows i Linux. 
  • Trwają prace nad systemem anti-cheat. 
  • Nie ma planów przejścia na Unreal Engine 5 przed premierą gry. Twórcy twierdzą, że UE5 jest bardzo wymagający dla sprzętu, a chcą, aby jak najwięcej graczy mogło cieszyć się grą. 
  • Pioner będzie grą typu buy-to-play (kup i graj). 
  • Gracze nie będą musieli uczestniczyć w PvP. Aktywności fabularne i aktywności, w których można zostać pobitym przez innych graczy, są oddzielone zarówno odległością, jak i organizacją. 
  • Lewa strona wyspy jest zdominowana przez zawartość PvE, podczas gdy prawa strona wyspy to obszar PvP. Jednocześnie w grze jest tylko jeden region, w którym PvP jest zaimplementowane wszędzie – Shadowlands. Tylko częściowe obszary z zasadami PvP są zaimplementowane w Śródziemiu. Zespół ogłosił również dodatkowe zasady, aby uniknąć nękania samotnych graczy i kampienia przy punktach odrodzenia. 
  • Zdobycie najlepszego wyposażenia będzie możliwe w aktywnościach PvE i PvP. Głównym przedmiotem, który musisz posiadać, są plany i zasoby. Te ostatnie można zdobyć w wielu aktywnościach, w tym w PvE. W świecie PIONER artefakty odgrywają kluczową rolę w gospodarce i procesie tworzenia wyposażenia. Artefakty są drogie i trudne do zdobycia. Poszukiwanie artefaktów jest prawie zawsze związane z anomaliami i możesz zdobyć artefakt tylko wtedy, gdy masz odpowiedni sprzęt.