GFA Games zaprezentował nowy zwiastun rozgrywki dla swojego nadchodzącego MMOFPS
Pioner to survivalowy shooter MMORPG rosyjskiego studia GFA Games, w którym doświadczymy postapokalipsy, anomalii oraz mutantów. Akcja gry jest osadzona na wyspie pełnej sowieckich instalacji, porzuconych blokowisk i sekretnych baz. W wyniku niesprecyzowanej katastrofy miejsce to zapełniło się niebezpiecznymi anomaliami, a lokalna roślinność i zwierzęta stały się ofiarami mutacji. Gra działa na silniku Unreal Engine 4 i będzie działać nawet na skromnym sprzęcie, zgodnie z oficjalnymi minimalnymi i zalecanymi wymaganiami. Pomimo opóźnień, deweloperzy potwierdzili planowaną premierę gry na PC w 2025 rok, za to wersja konsolowa pojawi się później. Poniżej przedstawiam wam wymagania sprzętowe.
Minimalne:
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: Intel Core i3-6100
- Pamięć: 16 GB RAM
- Grafika: NVIDIA GTX 1060 6G
- Sieć: Szerokopasmowe łącze internetowe
Zalecane:
- System operacyjny: Windows 11
- Procesor: Intel Core i5-8600
- Pamięć: 16 GB RAM
- Grafika: NVIDIA RTX 2060
- Sieć: Szerokopasmowe łącze internetowe
Poza nowym zwiastunem twórcy Pionera odpowiedzieli na kilka nurtujących pytań społeczności, oto najciekawsze z nich.
- Ukończenie kampanii fabularnej będzie możliwe bez wchodzenia do stref PvP i wykonywanie odizolowanych misji bez innych graczy.
- Gra będzie zawierać czat głosowy i tekstowy. Globalny, podzielony na regiony, drużynowy lub klanowy.
- Niektóre zadania będzie można ukończyć w trybie kooperacji, ale nie całą fabułę.
- Planowane są tylko kosmetyczne zakupy w grze.
- Dzięki systemowi dublowania serwerów nie będzie potrzeby tworzenia niestandardowych serwerów, ponieważ gracze mogą tworzyć gildię, która pozwala im na stworzenie podobnej enklawy na istniejących serwerach.
- Pioner będzie obsługiwał cross-play tylko na konsolach, nie z PC, ze względu na balans rozgrywki.
- GFA Games planuje wydawać regularne aktualizacje, w tym poprawki balansujące, nową zawartość, a nawet duże dodatki, które znacząco rozbudowują świat gry.
- Gra będzie dostępna na systemy Windows i Linux.
- Trwają prace nad systemem anti-cheat.
- Nie ma planów przejścia na Unreal Engine 5 przed premierą gry. Twórcy twierdzą, że UE5 jest bardzo wymagający dla sprzętu, a chcą, aby jak najwięcej graczy mogło cieszyć się grą.
- Pioner będzie grą typu buy-to-play (kup i graj).
- Gracze nie będą musieli uczestniczyć w PvP. Aktywności fabularne i aktywności, w których można zostać pobitym przez innych graczy, są oddzielone zarówno odległością, jak i organizacją.
- Lewa strona wyspy jest zdominowana przez zawartość PvE, podczas gdy prawa strona wyspy to obszar PvP. Jednocześnie w grze jest tylko jeden region, w którym PvP jest zaimplementowane wszędzie – Shadowlands. Tylko częściowe obszary z zasadami PvP są zaimplementowane w Śródziemiu. Zespół ogłosił również dodatkowe zasady, aby uniknąć nękania samotnych graczy i kampienia przy punktach odrodzenia.
- Zdobycie najlepszego wyposażenia będzie możliwe w aktywnościach PvE i PvP. Głównym przedmiotem, który musisz posiadać, są plany i zasoby. Te ostatnie można zdobyć w wielu aktywnościach, w tym w PvE. W świecie PIONER artefakty odgrywają kluczową rolę w gospodarce i procesie tworzenia wyposażenia. Artefakty są drogie i trudne do zdobycia. Poszukiwanie artefaktów jest prawie zawsze związane z anomaliami i możesz zdobyć artefakt tylko wtedy, gdy masz odpowiedni sprzęt.