Zelnick twierdzi, że marketing rozpocznie się na dobre dopiero bliżej premiery
David Westin z Wall Street Week opublikował materiał na kanale YouTube Bloomberg Television, wywiad z dyrektor generalny Take-Two, Straussem Zelnickiem. Omówili oni strategię firmy dotyczącą marketingu GTA VI.
Oczekiwanie na ten tytuł (GTA VI) może być największym oczekiwaniem, jakie kiedykolwiek widziałem w przypadku produktu rozrywkowego. A byłem już wszędzie i pracowałem w każdej branży rozrywkowej, jaka istnieje, i chcemy utrzymać to oczekiwanie i ekscytację. Mamy konkurentów, którzy opisują swoje harmonogramy wydawnicze z wyprzedzeniem na lata. Uważamy, że lepszym rozwiązaniem jest dostarczanie materiałów marketingowych stosunkowo blisko okna wydawniczego, aby z jednej strony wywołać tę ekscytację, a z drugiej zrównoważyć ekscytację z niezaspokojonym oczekiwaniem. Nie zawsze udaje nam się to idealnie, ale to właśnie staramy się robić. – Strauss Zelnick dyrektor generalny Take-Two.
Z tego wynika, że prawdziwy wysyp informacji może rozpocząć się z końcem wakacji kiedy będziemy blisko września/października, ale coś jeszcze mi to mówi. Podobne zagrania marketingowe można zauważyć również u Bethesdy, która również bierze wodę w usta i dopiero przed premierą zdradza jakieś szczegóły. Jak donoszą analitycy, inni wydawcy próbują zgadnąć, czy GTA VI zostanie wydane jesienią, ponieważ będą musieli spróbować wydostać się z giganta Rockstara, aby utrzymać się na powierzchni. Co piękni widać (nie widać) zresztą po wielkich premierach przed świętami i w okresie jesiennym.