Sztuczna inteligencja i śledzenie promieni
Zaprezentowany 2 kwietnia Nintendo Switch 2 ma oferować prawdziwy skok wydajnościowy, napędzany specjalnie zaprojektowanym procesorem od firmy Nvidia, dodatkowo wyposażonym w układ graficzny, z dedykowanymi rdzeniami RT i Tensor. W ten sposób ma zapewnić oszałamiającą grafikę i ulepszenia oparte na sztucznej inteligencji.
Nintendo Switch 2 zaoferuje technologię Deep Learning Super Sampling (DLSS). DLSS wykorzystuje uczenie maszynowe do inteligentnego zwiększania rozdzielczości obrazu, co pozwala na uzyskanie ostrzejszych detali bez negatywnego wpływu na wydajność. Ta technologia znajdzie zastosowanie także w funkcjach społecznościowych konsoli, umożliwiając śledzenie twarzy i inteligentne usuwanie tła podczas korzystania z czatu wideo. Z kolei rdzenie RT wniosą nowy poziom realizmu do wirtualnych światów poprzez dynamiczne oświetlenie i naturalne odbicia.
W trybie przenośnym gracze będą mogli cieszyć się ultra-płynną rozgrywką bez irytującego rozrywania obrazu dzięki technologii zmiennej częstotliwości odświeżania Nvidia G-SYNC. W tym temacie zostałbym na chwilę, ponieważ strona VideoCardz spekuluje, na podstawie zapowiedzi Metroid Prime 4: Beyond, że DLSS będzie używane dla różnych poziomów — jakości/wydajności — w trybie przenośnym lub stacjonarnym. Co oznacza, że użytkownicy będą mieli dużo rozwiązań wydajności pod aktualną sytuację korzystania z handhelda.
Dodatkowo deweloperzy otrzymają do dyspozycji ulepszone silniki gier, zaawansowaną fizykę oraz zoptymalizowane API, co znacząco przyspieszy i usprawni proces tworzenia nowych tytułów na Nintendo Switch 2. Brzmi to pięknie, ale niektórym to nie wystarcza, wciąż jest wiele spekulacji na temat wnętrza konsoli. Według IGN podczas konferencji prasowej z Takuhiro Dohta odpowiedział na wiele pytań związanych z technologią zgodnych z tym, co wcześniej napisałem, ale w sprawie sprzętu odpowiedział: “To, na czym naprawdę lubimy się skupiać, to wartość, jaką możemy zapewnić naszym konsumentom. Ale wierzę, że nasz partner — Nvidia — podzieli się pewnymi informacjami”
Na podstawie wcześniej krążących plotek, GPU Nintendo Switch 2 powinno być zasilane przez architekturę Ampere firmy NVIDIA i zawierać 2048 rdzeni CUDA, podczas gdy jego 8-rdzeniowy CPU powinien zawierać 12 rdzeni ARM Cortex-A78AE. Możliwe, że w tym temacie odezwie się niedługo grupa zielonych z pełną specyfikacją.