Postęp w technologii LCD, wsparcie dla HDR i obsługa wyższej częstotliwości odświeżania
Podczas konferencji poświęconej ich najgłośniejszemu sprzętowi, w której uczestniczył dziennikarz IGN i inne redakcje, dyrektor generalny działu rozwoju technologii i starszy dyrektor działu rozwoju technologii w Nintendo, Tetsuya Sasaki, wypowiedział się w sprawie ekranu LCD zamiast OLED. Sasaki wyjaśnił, że w czasie prac nad Switch 2 nastąpił znaczny postęp w technologii LCD. Zespół przeanalizował różne możliwości i uznał, że LCD nadal stanowi solidny wybór, zwłaszcza że ekran w Switchu 2 będzie wspierał HDR, czego nie oferował nawet model OLED pierwszego Switcha. Przypominam, że HDR pozwala na wyświetlanie obrazu z większym zakresem kontrastu i bogatszą paletą barw, co powinno znacząco poprawić jakość wizualną gier.
Można jeszcze tu zwrócić uwagę, że ekrany LCD generalnie charakteryzują się wyższą jasnością maksymalną w porównaniu do paneli OLED. Może to być korzystne dla graczy, którzy często korzystają z konsoli w jasnym otoczeniu lub na zewnątrz. Oczywiście część graczy jest zawiedziona, ponieważ ekran OLED oferuje głębszą czerń i wyższy kontrast, co nie do końca jest potrzebne przy jasnych produkcjach, takich jak Mario czy Zelda. Poza tym wybór LCD w Switchu 2 oferuje częstotliwość odświeżania do 120 Hz, co w połączeniu z obsługą VRR może zapewnić płynniejszą rozgrywkę w kompatybilnych grach.
Ostatnią rzecz, na którą chciałbym zwrócić uwagę, a o której nie mówi się głośno, to koszta. Ekrany LCD są zazwyczaj tańsze w produkcji niż panele OLED, także taki wybór mógł być podyktowany chęcią utrzymania ceny konsoli na akceptowalnym dla konsumentów poziomie. W wielkim skrócie — wybór tej technologi ekranu może okazać się strzałem w dziesiątkę.