Przedstawiamy Intel Arc GPU Drivers 101.6734 WHQL
Można spokojnie zauważyć, że główną zmianą jest optymalizacja zarządzania energią dla urządzeń przenośnych z procesorami Intel Core Ultra 200V, czyli Lunar Lake, ze zintegrowaną grafiką Intel Arc. Tym razem grupa niebieskich przede wszystkim skupiła się na poprawie wydajności i płynności w trybach niższego zużycia energii. Jest to moim zdaniem świetny ruch, ponieważ widać, że AMD chce zdominować rynek APU. W takim wypadku podzespoły handheldów wymagające mniejszego zużycia energii będą kluczowe do produkcji lepszych przenośnych konsol.
Poza tym sterowniki Intela naprawiają istotną usterkę dotyczącą procesorów Core Ultra serii 2. Mowa tu o problemie, w którym gry niepoprawnie wykrywały i wyświetlały wszystkie obsługiwane rozdzielczości ekranu w swoich ustawieniach. Omawiana aktualizacja rozwiązuje ten problem, zapewniając użytkownikom dostęp do pełnego zakresu opcji wyświetlania. Dodatkowo grupa niebieskich podała informacje o znanych, ale nie naprawionych błędach, oto moim zdaniem najgłośniejsze z nich:
- SPECapc for Maya 2024: Może sporadycznie dochodzić do zamrożenia aplikacji podczas benchmarku. Jako obejście zaleca się wyłączenie zintegrowanego GPU.
- PugetBench for DaVinci Resolve Studio V19: Aplikacja może się zawiesić podczas uruchamiania benchmarku.
- Call of Duty: Black Ops 6 (DX12): W niektórych scenariuszach kampanii cienie mogą być ciemniejsze niż oczekiwano.
- Topaz Gigapixel AI: Może sporadycznie dochodzić do awarii podczas eksportowania obrazów.
- Adobe Premiere Pro: Po wykonaniu kodowania 8K AV1 w wyjściowym wideo mogą pojawić się artefakty (dotyczy Intel Core Ultra serii 2 z wbudowaną grafiką Arc).
- PugetBench for DaVinci Resolve Studio V19: Mogą sporadycznie występować błędy przy ustawieniu predefiniowanego benchmarku na “Extended” (dotyczy Intel Core Ultra serii 2 z wbudowaną grafiką Arc).
- Limit FPS: Może nie działać poprawnie przy włączonym VSync i trybie niskiego opóźnienia.
- Kontrola profili: Ustawienia profili mogą nie zawsze zastępować ustawień globalnych.
Oczywiście widać tu sporą różnicę w obszerności zmian w porównaniu do Nvidii, ale trzeba w takim razie grupie niebieskich przyznać jedno — przynajmniej wypuszczając nowsze sterowniki, nie psują starszych podzespołów.