Microsoft udostępnia Copilot Vision dla przeglądarki Edge 

Firma Microsoft, poza Windowsem czy platformą do gier Xbox, jest również znana ze swojego asystenta sztucznej inteligencji Copilot. Podstawowym zadaniem tego AI jest integrowanie się z różnymi produktami i usługami Microsoftu, mając na celu zwiększenie produktywności i kreatywności użytkowników. Funkcja Copilot Vision najpierw pojawiła się jako eksperymentalna funkcja w Copilot Labs dla ograniczonej grupy użytkowników Edge. Następnie, w grudniu 2024 roku, została udostępniona w wersji preview dla subskrybentów Copilot Pro, ale od teraz jest dostępna dla wszystkich w przeglądarce Edge. 
Microsoft udostępnia Copilot Vision dla przeglądarki Edge 

Copilot Vision, który potrafi interpretować to, co jest na ekranie i pomagać w korzystaniu z aplikacji, jest teraz dostępny bezpłatnie w przeglądarce Edge – ogłosił Mustafa Suleyman, CEO Microsoft AI   

Mustafa Suleyman, czyli CEO Microsoft AI niedawno ogłosił na platformie Bluesky, że ich wieloletni projekt asystenta AI w przeglądarce internetowej przechodzi z wersji Copilot Pro do zwykłych śmiertelników. Niestety z tego co przeszukałem w sieci, jest to na razie ograniczone do Stanów Zjednoczonych, ale Microsoft nie kryje się, że chce, aby wszyscy mogli z niego korzystać. Choć jeszcze nie ma go w Polsce, to przypomnę o jego możliwościach. 

Czytaj też: Tylko bez paniki. Firma Microsoft łata kolejne błędy 

Copilot Vision skanuje i analizuje aktualnie wyświetlaną stronę internetową, dzięki czemu może opisać, co widzi, podsumować informacje na niej zawarte, a także odpowiadać na pytania dotyczące jej treści. Korzystając z podglądu i analizy, może sugerować kolejne kroki podczas przeglądania, jeśli szukamy danej informacji na stronie, może podsunąć nam inną, jeśli nie znajdujemy tego, czego szukamy. Dodatkowo Copilot Vision może podświetlać fragmenty ekranu, aby wskazać istotne informacje, których poszukiwaliśmy. 

Czytaj też: Microsoft ostrzega przed kolejną awarią, z którą musi sobie poradzić 

W jego funkcjach nie mogło zabraknąć interakcji głosowej, umożliwiającej użytkownikom zadawanie pytań i otrzymywanie odpowiedzi bez użycia rąk. Firma zapewnia, że zapytania użytkowników oraz analizowana zawartość strony nie są logowane ani przechowywane. Rejestrowane są jedynie odpowiedzi Copilot w celu monitorowania bezpieczeństwa konwersacji. Po zakończeniu sesji wszystkie dane są usuwane. Jest ważne z powodów wielu moralnie niepewnych sytuacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.  

Czytaj też: Rewolucja w Apple — nadchodzą nowe modele Vision Pro 2