Tęskniliście za strategią w świecie Star Wars. Mamy dla Was niespodziankę 

Od premiery ostatniej dobrej strategi w świecie Star Wars minęła masa czasu, mowa tu oczywiście o genialnym RTS-e, Star Wars: Empire at War z 2006 roku. Z tego co się orientuję, to wciąż ma fanów zagrywających się w niego, ale 19 lat to wciąż długo, jak na tak znaną markę. Na szczęście niedawno, podczas Star Wars Celebration Japan, Electronic Arts Inc. ujawniło Star Wars Zero Company. Jest to gra taktyczna dla jednego gracza, opracowana przez Bit Reactor we współpracy z Respawn Entertainment i Lucasfilm Games. 
Tęskniliście za strategią w świecie Star Wars. Mamy dla Was niespodziankę 

Star Wars Zero Company ma ukazać się w 2026 roku na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X|S i będzie dostępna do dodania do listy życzeń na platformach takich jak Steam i Epic Games Store 

Nasza wizja Star Wars Zero Company opiera się na filarach projektu rozgrywki, które splatają wciągającą galaktykę Star Wars z angażującą taktyczną rozgrywką turową – powiedział Greg Foertsch, dyrektor generalny i kreatywny w Bit Reactor. Naszym celem jest dostarczenie gry z oryginalną historią Star Wars z ery Wojen Klonów, która ma znaczące konsekwencje wyborów gracza oraz głęboką turową walkę taktyczną z przystępną i kinową prezentacją. 

Czytaj też: Larian studio żegna się z nami wydając ostatnią aktualizację 

Dla mnie najważniejszą informacją w tej całej historii jest udział studia Bit Reactor, założonego przez weteranów gatunku strategii, między innymi osób pracujących nad serią XCOM. Jest to ważne, ponieważ po zapowiedzi i wyglądzie gameplay’u widać mocną inspirację takimi taktycznymi strategiami, które nie wybaczają błędów.  

Czytaj też: Posiadasz subskrypcje Xbox Game Pass? Nie możesz więc tego przegapić 

W grze wcielimy się w Hawksa, konfigurowalnego byłego oficera Republiki, który dowodzi Zero Company, niekonwencjonalnym oddziałem “profesjonalistów do wynajęcia” rekrutowanych z różnych zakątków galaktyki. Tytuł ten skupia się na “brutalnej i autentycznej historii” osadzonej pod koniec okresu Wojen Klonów. Może to nam zaoferować unikalną perspektywę, odchodząc od wielkoskalowych bitew na rzecz “wojny wewnątrz wojny” toczącej się w cieniu.  

Czytaj też: Czekacie na Elder Scrolls IV: Oblivion Remake? Oto nowe plotki w tym temacie 

W Lucasfilm Games jesteśmy wielkimi fanami gier taktycznych i od dawna chcieliśmy stworzyć coś takiego – powiedział Douglas Reilly, dyrektor generalny i wiceprezes Lucasfilm Games. Najlepsze gry taktyczne opierają się na znaczących wyborach i jesteśmy przekonani, że wybraliśmy właściwą ekipę w Bit Reactor, aby dostarczyć porywający i innowacyjny tytuł, który będzie autentyczny dla Gwiezdnych Wojen 

Zgadzam się w pełni z tym, że to uniwersum jest tak ogromne i zasługuje na świetne tytuły w klimatach strategii i potyczek taktycznych, ale jak zwykle dostaliśmy wiele obietnic, a czas pokaże, czy gra okaże się dobra.