Pierwsze informacje o silniku Unreal Engine 6 

Unreal Engine, pierwotnie zaprojektowany na potrzeby strzelanek pierwszoosobowych (FPS), z czasem zyskał popularność jako wszechstronne narzędzie w wielu różnych gatunkach gier, a także w innych branżach, takich jak film, telewizja, architektura, inżynieria, symulacje i wirtualna rzeczywistość. Aktualnie jest uważany za jedno z najpotężniejszych i najbardziej zaawansowanych narzędzi do tworzenia grafiki 3D w czasie rzeczywistym. Jest stale rozwijany przez Epic Games, które inwestuje w jego udoskonalanie, integrując technologie z przejętych firm i wykorzystując przychody z popularnej gry Fortnite. Ostatnio na kanale YouTube Lexa Friedmana, dyrektor generalny Epic Games i największy udziałowiec, Tim Sweeney, po raz pierwszy omówił Unreal Engine 6, czyli przyszłość opisanego wcześniej silnika.
Pierwsze informacje o silniku Unreal Engine 6 

Prezes Epic Games Tim Sweeney po raz pierwszy omówił Unreal Engine 6 w obszernym wywiadzie zamieszczonym w najnowszym odcinku podcastu Lexa Friedmana  

Warto przypomnieć, że pierwsza publiczna zapowiedź Unreal Engine 5 miała miejsce na początku 2022 roku. Jednakże, gracze musieli poczekać do połowy lub końca 2023 roku, aby zobaczyć pierwsze komercyjne gry wykorzystujące tę nową technologię. Wśród nich warto wymienić remake Layers of Fear, Remnant II, Immortals of Aveum oraz Lords of the Fallen.

Czytaj też: Opóźnienie Grand Theft Auto VI oficjalnie potwierdzone 

W niedawnym wywiadzie Tim Sweeney, szef Epic Games, zdradził, że pierwsze wersje przedpremierowe Unreal Engine 6 dla twórców gier pojawią się w ciągu najbliższych dwóch do trzech lat. To sugeruje, że na debiut pierwszych gier opartych na Unreal Engine 6 prawdopodobnie będziemy musieli poczekać do przełomu lat 2028 i 2029.

Dodatkowo, szef Epic Games wskazuje, że największym ograniczeniem Unreal Engine na przestrzeni lat jest jego jednowątkowa natura symulacji gry. Oznacza to, że nawet na procesorach wielordzeniowych, symulacja gry i złożona logika działają na jednym rdzeniu. Powodem tego jest znacznie większa złożoność programowania wielowątkowego, którego Epic Games chciało uniknąć, aby nie obciążać siebie, partnerów ani społeczności.

Czytaj też: Nvidia stawia na sztuczną inteligencję, by zwiększyć bezpieczeństwo 

Największym ograniczeniem, które narosło z czasem, jest jednowątkowa natura symulacji gry w Unreal Engine. Uruchamiamy symulację jednowątkową. Jeśli masz 16-rdzeniowy procesor, używamy jednego rdzenia do symulacji gry i uruchamiamy resztę złożonej logiki gry, ponieważ programowanie jednowątkowe jest o wiele rzędów wielkości prostsze niż programowanie wielowątkowe, i nie chcieliśmy obciążać ani siebie, ani naszych partnerów, ani społeczności komplikacjami wielowątkowości.- Tim Sweeney 

Jednak z czasem to ograniczenie staje się coraz bardziej problematyczne. Dlatego Epic Games intensywnie pracuje nad nową generacją technologii, czyli Unreal Engine 6, w której zamierza rozwiązać wiele podstawowych ograniczeń obecnych w historii Unreal Engine i zbudować solidniejszą podstawę, odpowiadającą współczesnym możliwościom obliczeniowym.

Czytaj też: Gemini dla najmłodszych? Google otwiera AI dla dzieci 

Bardzo jestem ciekaw pierwszych pokazów i wywiadów na temat możliwości tego nowego silnika, chociażby z tego powodu, jakie wrażenie zrobiła na mnie wersja piąta. Ale tak jak wcześniej przeczytaliście, jeszcze sporo czasu minie, zanim cokolwiek pokażą.