Tesla usprawni obsługę klienta i reklamacji dzięki sztucznej inteligencji – zaskoczeni?

Pionierska firma Tesla znacząco wpłynęła na przemysł motoryzacyjny i energetyczny, przodując w innowacjach w dziedzinie pojazdów elektrycznych, rozwiązań energetycznych i sztucznej inteligencji, jednocześnie stawiając czoła wyzwaniom i kontroli, które wiążą się z szybkim wzrostem i ambitnymi celami. Niestety, ostatnio była również powszechnie znana ze słabej obsługi klienta. Firma zajmująca się tak przyszłościowymi tematami nie może sobie pozwolić na taką łatkę. Według wpisu na platformie X Raja Jegannathana ma się to w przyszłości zmienić.
Optimus /Fot. Tesla

Optimus /Fot. Tesla

Tesla używa AI, aby zwiększyć wydajność obsługi reklamacji i operacji obsługi klienta 

Mimo innowacyjności swoich pojazdów, firma często spotykała się z krytyką dotyczącą poziomu swojej obsługi klienta. Firma postanowiła aktywniej przeciwstawić się temu problemowi, wdrażając zaawansowane technologie sztucznej inteligencji.

Czytaj też: System operacyjny HarmonyOS zaraz rozpocznie ekspansję na wszystkie urządzenia Huawei 

Szef Tesla AI i infrastruktury IT, cyberbezpieczeństwa i serwisu pojazdów Raja Jegannathana na platformie X podzielił się tymi zmianami.  

Nowy Agent AI Serwisu Tesli wykrywa opóźnienia w komunikacji, monitoruje nastroje i automatycznie eskaluje sprawę do liderów. Zaczyna jutro w 10 pilotażowych lokalizacjach. Za 2 tygodnie, wpisz „Eskaluj” w ‘centrum wiadomości’, aby skontaktować się z menedżerami. Wprowadzono zabezpieczenia, aby zapobiec nadużyciom. Będziemy się stale ulepszać!- Raja Jegannathana 

Czytaj też: OpenAI ze wsparciem i rozwojem dla innych krajów 

To nowe narzędzie Tesli wykorzystuje sztuczną inteligencję do monitorowania procesu obsługi klienta, śledzi czas odpowiedzi na skargi, analizuje ton wypowiedzi klientów i automatycznie przekazuje nierozwiązane sprawy do wyższego szczebla zarządzania. Poza tym system umożliwi klientom eskalowanie swojej sprawy/problemu ręcznie, poprzez użycie polecenia „Eskalacja” w przypadku braku odpowiedzi w ciągu dwóch tygodni.

Czytaj też: Microsoft przedstawia plany rozwoju swojego ekosystemu, z dużym naciskiem na Copilot+ 

W zasadzie nikogo tak naprawdę nie dziwi, że firma w pełni rozwijająca sztuczną inteligencję wykorzysta ją na własnym podwórku także w ten sposób. Dziwne jest tylko to, że wcześniej to nie działało, a teraz może coś się zmienić. Czas pokaże po kolejnych niezadowolonych klientach, których sprawa zostanie rozwiązana dzięki AI albo zamieciona pod dywan, co tylko pogłębi opinię “olewaczy klientów”.