Z okazji okrągłej rocznicy, Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzyma obsługę modów międzyplatformowych 

Świętowanie dekady gry — tak ważnej dla świata tytułów RPG — jaką jest Wiedźmin 3: Dziki Gon, nie może obejść się bez echa. Ostatnio, ze względu na rocznicę, dostaliśmy nowe pady do konsoli Xbox, które wyglądają nieziemsko i niestety z tego też powodu zostały wyprzedane jak „świeże bułeczki”. Poza tym studio CD Projekt Red, chcąc dać drugie lub może nawet „piąte” życie tej grze, udostępni kolejną łatkę, która umożliwi użytkownikom PlayStation 5 i Xbox Series X|S grę z modami.
wiedźmin 3
wiedźmin 3

Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzyma kolejną łatkę, która otrzyma obsługę modów międzyplatformowych jeszcze w tym roku 

Czytaj też: Były szef Sony Gaming krytykuje subskrypcje gier 

CD Projekt Red wie, jak się bawić kosztem gry. Z okazji 10. rocznicy trzeciej części serii ogłasza, że jeszcze w tym roku planowana jest kolejna łatka. Ta aktualizacja, przeznaczona dla wersji na PC, PlayStation 5, Xbox Series X i Xbox Series S, wprowadzi przełomowe wsparcie dla modów międzyplatformowych. Dzięki temu wspólnemu ekosystemowi modowanie stanie się łatwiejsze i bardziej dostępne. Patrząc na to, jak trzyma się Skyrim, możliwe, że niedługo zaleje nas kolejna fala modów, rozwijając grę na potęgę.

Czytaj też: GeForce NOW na Steam Deck? Nvidia wie, co robić   

Aby rozwiać wątpliwości przy takim ogłoszeniu, CD Projekt Red zamieścił FAQ na oficjalnej stronie Wiedźmina 3: Dziki Gon. Tam szczegółowo opisuje, jak będzie funkcjonować obsługa modów międzyplatformowych. Co ciekawe, do ich używania potrzebne będzie nam konto mod.io, połączone z kontem CD Projekt Red. 

Czytaj też: Czy są tu jacyś fani Wiedźmina? Microsoft ma dla Was specjalne pady 

Na szczęście poza tym twórcy modów zachowują swobodę, ponieważ modyfikacje z Nexus Mods i Steam Workshop pozostaną kompatybilne. Należy jednak pamiętać, że gracze konsolowi będą mogli pobierać mody tylko za pośrednictwem mod.io. Co więcej, nie każda modyfikacja z PC trafi na konsole. Mimo to, nawet mody niezwiązane z oficjalnym REDkitem mają szansę pojawić się na PlayStation 5, Xbox Series X i Xbox Series S, jeśli spełnią Wytyczne dotyczące treści dla fanów oraz Umowę użytkownika CD Projekt Red. Całość tej implementacji przypomina mi odrobinę znaną wielu Bethesda’s Creation Kit, choć mam nadzieję, że Redzi tego podobnie nie zmonetyzują.