Microsoft planuje redukcję zatrudnienia w dziale gier Xbox
Czytaj też: Microsoft rozwija bibliotekę Xbox
Jest to bardzo smutna wiadomość, która nabiera jeszcze większej goryczy, kiedy pomyślimy, że zwolnienia w Microsofcie to kontynuacja szeroko zakrojonych cięć, które objęły już 6000 pracowników w maju oraz ponad 300 wcześniej w czerwcu. Ta omawiana sytuacja redukcji w Xboxie będzie kolejnym przykładem znaczących zwolnień w sektorze gier, które trwają od 18 miesięcy.
Czytaj też: Smutna wiadomość dla fanów Cyberpunka 2077
Ten trend rozpoczął się we wrześniu ubiegłego roku, kiedy Microsoft zwolnił 650 pracowników działu Xbox, a następnie w czerwcu około 1000 osób z zespołów HoloLens i Azure Cloud. Najbardziej dramatyczne cięcia miały miejsce w styczniu 2024 roku, gdy pracę straciło 1900 pracowników Activision Blizzard i Xbox. Kulminacją było zamknięcie w maju 2024 roku kilku studiów gier, w tym znanych deweloperów takich tytułów jak Hi-Fi Rush (Tango Gameworks) i Redfall (Arkane Austin).
Czytaj też: ROG Xbox Ally może zostać wydany pod koniec października, ale jego cena dalej jest niepewna
Możemy się jedynie domyślać, że firma dokonuje ogromnych inwestycji w sztuczną inteligencję (szacowanych na 80 miliardów dolarów w tym roku fiskalnym na centra danych), co zmusza Microsoft do cięcia kosztów w innych obszarach, aby utrzymać ogólną rentowność. Również niektórzy analitycy sugerują, że firmy technologiczne, w tym Microsoft, zbyt agresywnie zatrudniały podczas pandemii i teraz dokonują „normalizacji” liczby pracowników.
