Honda pokazała, jak robi się autonomiczne pojazdy robocze. Jej AWV może wiele zmienić

Honda opracowała i pochwaliła się światu prototypem swojego Autonomous Work Vehicle (AWV), który pokazuje, jak powinny wyglądać autonomiczne pojazdy robocze.
Honda AWV
Honda AWV

AWV firmy Honda to wzorowy przykład tego, jak powinny wyglądać autonomiczne pojazdy robocze

Honda AWV to w pełni zautomatyzowany pojazd roboczy, który jest oparty na podwoziu Honda ATV i wykorzystuje GPS, LiDAR oraz czujniki do nawigowania w rzeczywistym świecie. Firma przetestowała go już na placu budowy paneli słonecznych w Nowym Meksyku, gdzie AWV był w stanie transportować materiały, holować przyczepy i odśnieżać bez udziału człowieka. Jego udźwig wynosi dosyć dużo, bo aż 900 kilogramów, więc jeden worek z cementem AWV zdoła przewieźć.

AWV ma kilka cech, które czynią go odpowiednim do pracy autonomicznej, jak również kilka cech, które umożliwiają mu pełnienie roli woła roboczego. Mowa tutaj przede wszystkim o elektrycznym układzie napędowym z akumulatorem o pojemności 18,6 kWh, który może zapewnić do 10 godzin działania robota w trybie całkowicie elektrycznym. Zasila on silnik, który rozpędza dzieło Hondy do 16 km/h.

Czytaj też: Naukowcy stworzyli robotyczną dżdżownicę i chcą podbić świat

Wchodząc dalej w szczegóły AWS, warto wspomnieć o tym, że buduje go interfejs programowania oparty na tablecie, łączność z chmurą dla łatwej obsługi i monitorowania oraz modułowy system montażu akcesoriów na szynie do mocowania różnych narzędzi i sprzętu.