Napęd Jante zapewni nowym motocyklom Cake dozę wyjątkowości
Motocykle elektryczne Bukk firmy Cake będą dostępne w dwóch wersjach zbudowanych wokół tej samej ramy z kutego aluminium. Będą jednak oferować odmienne poziomy wydajności oraz ogólnych możliwości, z czego każda z nich oferuje szereg opcji konfiguracyjnych. Obie będą też wykorzystywać nowo opracowany silnik o wysokiej wydajności.
Po latach rozwoju osiągnęliśmy naprawdę najbardziej zoptymalizowany silnik IPM (interior permanent magnet) ze strumieniem promieniowym pod kątem wydajności i mocy. Rezultatem jest najbardziej zaawansowany układ napędowy chłodzony powietrzem w branży, zapewniający innowacyjne osiągi i niskie koszty utrzymania, a wszystko po to, aby zmaksymalizować wydajność w lekkich pojazdach terenowych – powiedział założyciel i dyrektor generalny Cake, Stefan Ytterborn.
Czytaj też: Długo wyczekiwana funkcja trafia do Google Authenticator. Zajęło to “tylko” 13 lat
Wspomniany silnik został zamknięty w obudowie z aluminium klasy lotniczej. Jest całkowicie wodoodporny z racji zgodności z normą IP67, więc jest przeznaczony do pracy w tak naprawdę każdych warunkach pogodowych. Podczas jazdy jest w stanie dostarczyć ponad 500 Nm momentu obrotowego na tylnym kole, a jego powietrzne chłodzenie zapewnia wysoki moment obrotowy przy wysokich obrotach, co pozwala rozwijać prędkości rzędu nawet 100 km/h. Z ciekawszych kwestii warto wspomnieć o jego podwójnie łożyskowanym wale, gwarantującym okazalszą trwałość oraz niezawodność.