Nie jeden, nie dwa, a 23 pobite rekordy. Elektryczny hipersamochód pokazał pazur

Rimac Nevera to jeden z tych samochodów, o których słyszy się często. Jako elektryczny hipersamochód zaprojektowany specjalnie z myślą o prędkości, Nevera jest w stanie osiągać niebywałe wyniki na torze, co potwierdziło najnowsze zestawienie rekordów tego cacka.
Nie jeden, nie dwa, a 23 pobite rekordy. Elektryczny hipersamochód pokazał pazur

Rimac Nevera ustanowił ponad dwadzieścia nowych rekordów. To prawdziwie topowy elektryczny hipersamochód

Elektryczny hipersamochód Nevera, który został zaprojektowany i jest produkowany przez chorwacką firmę Rimac, może pochwalić się mocą rzędu 1914 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 2360 Nm. Jego prędkość maksymalna sięga 412 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa ledwie 1,81 sekundy. To jednak nie jedyny imponujący czas, którym Nevera może się pochwalić, choć wyobrażamy sobie, że każda jedna próba wyciśnięcia z tego modelu siódmych potów, kończy się nagłym spadkiem poziomu naładowania 120-kWh akumulatora o kilka procent.

Czytaj też: Elektryczne samochody kiedyś będą ładować się same. Jak? Odpowiedź zdradzają roboty

Jak bardzo wydajny i szybki jest ten hipersamochód? Najlepszym sposobem na pokazanie tego jest zestawienie najnowszych rekordów, których dorobił się podczas testu na lotnisku na Florydzie, gdzie Nevera okazał się najszybszym samochodem produkcyjnym w kwestii przyspieszenia do 96,5 km/h (1,72 sekundy)

  • Najszybszy samochód produkcyjny 0-60 mph: 1,72 sekundy (0-97 km/h)
  • Najszybszy samochód produkcyjny 0-100 mph: 3,44 sekundy (0-161 km/h)
  • Najszybszy samochód produkcyjny 0-150 mph: 7,44 sekundy (0-241 km/h)
  • Najszybszy samochód produkcyjny 0-200 mph: 14,51 sekundy (0-322 km/h)
  • Najszybszy samochód produkcyjny 60-130 mph: 2,5 sekundy (97-209 km/h)
  • Najszybszy samochód produkcyjny 100-150 mph: 4 sekundy (161-241 km/h)
  • Najszybszy samochód produkcyjny 150-200 mph: 7,07 sekundy (241-322 km/h)
  • Najszybszy samochód produkcyjny na ćwierć mili: 8,58 sekundy przy 167,51 mph (402 metrów w 8,58 sekundy przy 269,6 km/h)
  • Najszybszy samochód produkcyjny na pół mili: 13,49 s przy 189,04 mph (805 metrów w 13,49 sekundy przy 304,2 km/h)
  • Najszybszy samochód produkcyjny na milę: 22,2 s przy 210,49 mph (tyle samo, co 1,6 km w 22,2 sekundy przy 338,7 km/h)
  • Najszybciej hamujący samochód produkcyjny 100-0 mph: 97 stóp (tyle samo, co 29,6 metra przy hamowaniu od 161 do 0 km/h)
  • Najszybciej hamujący samochód produkcyjny 150-0 mph: 271 stóp (tyle samo, co 82,6 metra przy hamowaniu z 241 do 0 km/h)
  • Najszybciej hamujący samochód produkcyjny 200-0 mph: 531 stóp (tyle samo, co 161,9 metra przy hamowaniu z 322 do 0 km/h)

Na dodatek wykazano w testach, że Nevera odznacza się lub generuje:

  • Największe boczne przeciążenie w samochodzie seryjnym: 1,4 g
  • Największe przeciążenie boczne samochodu produkcyjnego na oponach ulicznych: 1,4 g
  • Największe średnie przeciążenie samochodu produkcyjnego na płycie poślizgowej: 1,4 g
  • Najwyższa średnia siła g dla samochodu produkcyjnego na oponach ulicznych na płycie poślizgowej: 1,4 g
  • Największą prędkość slalomową samochodu produkcyjnego i na oponach ulicznych: 117 km/h
  • Najszybszy czas przejazdu ósemki samochodem seryjnym: 14,37 s
  • Najszybszy czas przejazdu ósemki samochodem seryjnym na oponach ulicznych: 14,37 sekundy
  • Najszybszy czas okrążenia toru wyścigowego przez samochód produkcyjny na torze Famoso Raceway: 1 minuta 6,9 sekundy
  • Najszybszy czas okrążenia na torze Famoso Raceway przez samochód produkcyjny na oponach ulicznych: 1 minuta 6,9 sekundy