To BMW unosi się nad wodami Cannes. Po co komu czerwony dywan?

Icon to całkowicie elektryczny wodolot stworzony przez BMW przy współpracy z niemieckim producentem łodzi TYDE. Mógłby być rekwizytem filmowym, ale zamiast tego zadebiutował na wodach tuż przed rozpoczęciem 76. Festiwalu Filmowego w Cannes.
Icon /Fot. BMW

Icon /Fot. BMW

Wodolot to jednostka pływająca, która charakteryzuje się zainstalowanymi pod kadłubem płatami nośnymi, które działają podobnie jak skrzydło samolotu. Im szybciej wodolot się przemieszcza, tym bardziej wynurza się z wody. Icon na pierwszy rzut oka, nie wygląda jak łódź, a bardziej jak połączenie awangardowego budynku z samolotem. Nie można mu jednak odmówić niepodrabialnego stylu i nuty nonszalancji. Zdecydowanie przykuwa wzrok, więc nic dziwnego, że zadebiutował wśród celebrytów i aktorów w Cannes.

Wodolot BMW gotowy do produkcji

Wewnątrz Icon jest naprawdę luksusowo. Salon rufowy wyposażony jest w kanciaste meble, równie awangardowe jak sam statek. Odblaskowe podstawy przekierowują naturalne światło wpadające przez okna na dywan, tworząc olśniewający kalejdoskop. Fotele obracają się o 360 stopni, aby zachęcić do spotkań towarzyskich.

Fot. BMW

Inspiracje BMW z branży motoryzacyjnej da się odczuć za sterami, gdzie cyfrowe centrum dowodzenia zastępuje tradycyjne, żeglarskie elementy sterujące. Nawiązująca do wyścigów kierownica znajduje się tuż za i pod dużym 32-calowym ekranem dotykowym z systemem operacyjnym BMW Operating System 8, zapewniającym intuicyjne sterowanie rodem z luksusowych samochodów.

Czytaj też: Luksus, styl i ekologia. Elektryczny jacht zabierze Was w rejs przez Atlantyk

Icon jest wyposażony w sześć akumulatorów BMW o łącznej pojemności 240 kWh. W połączeniu z foliami zmniejszającymi opór i parą silników o mocy 100 kW, jednostka o długości 13,14 m jest w stanie pokonać do 93 km na jednym ładowaniu i osiągnąć prędkość maksymalną 56 km/h (30 węzłów). Średnia prędkość wynosi 24 węzły (44 km/h).

Fot. BMW

Warto wspomnieć jeszcze o Hansie Zimmerze – słynny kompozytor opracował ścieżkę dźwiękową do rejsu, którą pasażerowie mogą cieszyć się za pośrednictwem systemu Dolby Atmos obejmującego cały statek. Podczas gdy Icon wygląda bardziej jak filmowa fantazja, debiut w Cannes oznacza, że wodolot jest gotowy do produkcji. Łódź bazuje na łatwo adaptowalnej platformie, którą można dostosować do potrzeb nabywców, zarówno komercyjnych, jak i prywatnych. Cena na ten moment nie jest znana. Jacyś chętni?