Jest elektryczny i waży niewiele. W tym rowerze można się zakochać

Firma LeMond zaprezentowała właśnie terenową wersję swojego elektrycznego roweru “na co dzień” w myśl dojeżdżania do pracy. Oto kosztujący (tradycyjnie) wiele e-bike All-Road Prolog.
Jest elektryczny i waży niewiele. W tym rowerze można się zakochać

Elektryczny rower All-Road Prolog od LeMond zachwyca wagą i przeraża ceną

Uważany za najbardziej wszechstronny rower w ofercie firmy LeMond, All-Road Prolog wyróżnia się przede wszystkim niską wagą, która podobnie jak cena, nie bierze się znikąd. Dzięki zastosowaniu włókna węglowego w ramie, widelcu, mostku, kierownicy oraz sztycy podsiodłowej producent utrzymał wagę tego modelu na poziomie 12,7 kg. Wpływ na nią mają również zapewniające przyczepność 43-milimetrowe opony Panaracer GravelKing owinięte wokół obręczy ze stopu Token.

Czytaj też: Ten elektryczny rower przypomina, że zima nie musi oznaczać końca dla miłośników jednośladów

Za stronę e-bike odpowiada 250-watowy silnik Mahle M1 w tylnej piaście w połączeniu z akumulatorem 36V/250Wh, który na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 112 km. Maksymalna prędkość wspomagania wynosi z kolei 32 km/h, ale oczywiście ten elektryczny rower nie jest cackiem, na którym rowerzysta ma się nudzić, co potwierdza 11-biegowy zestaw przerzutek Shimano GRX oraz hamulce hydrauliczne Shimano z 160-milimetrowymi tarczami. Trudno się więc dziwić, że cena tego e-bike wynosi aż 5995 dolarów.