Chevrolet Corvette E-Ray to hybryda… ale nie taka, o której myślisz

Hybrydowe układy napędowe są stosowane po to, aby zwiększyć efektywność spalania podczas jazdy, co zapoczątkowały już łagodne hybrydy. Corvette E-Ray nie robi sobie jednak nic z tego ekologicznego potencjału swojego hybrydowego układu.
Chevrolet Corvette E-Ray to hybryda… ale nie taka, o której myślisz

Corvette E-Ray wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny do czegoś innego, niż myślicie

Nowa generacja Corvette ewidentnie zostanie uznana za jedną z najbardziej zaawansowanych w całej historii, do czego dołączy właśnie wariant E-Ray, czyli hybrydowy model, łączący silnik spalinowy z elektrycznym oraz akumulatorem. Mowa dokładnie o 495-konnym silniku LT2 w konfiguracji V8, który napędza tylną oś oraz silniku elektrycznym o 160 koniach, który zajmuje się przednimi kołami.

Czytaj też: Jazda samochodem w zimie to nie przelewki. Świetny pokaz LEGO to udowadnia

Łącznie w grę wchodzi więc 655 koni mechanicznych oraz napęd na wszystkie koła, dzięki czemu Corvette E-Ray może przyspieszyć do prawie 100 km/h w 2,5 sekundy i pokonać 402 metry prostego dystansu w 10,5 sekundy. Oczywiście elektryczny silnik można wykorzystać w roli głównego napędu, ale nie jest to coś, o czym został pomyślany projekt tego samochodu sportowego za 104295 dolarów.