Fluid Motion Frames już w sterownikach. Masz pokochać tę technologię AMD
Wreszcie technologia AMD Fluid Motion Frames stała się dostępna w oficjalnej wersji sterowników. Dlaczego “wreszcie”? Bo podobnie jak DLSS od Nvidii, oferuje znaczne zwiększenie liczby klatek na sekundę w grach. Wprawdzie zainteresowani mogli testować ją już wcześniej, bo od września, ale była ona dostępna wyłącznie w ramach dystrybucji Technical Preview, a nie oficjalnych sterownikach. W praktyce zapewnia ona zwiększenie liczby klatek na sekundę, bo zwyczajnie dodatkowo je generuje na podstawie tych rzeczywistych klatek.
Czytaj też: 15. generacja procesorów Intel Core może mieć nieziemskie możliwości. I pojawi się już w tym roku!
Co najważniejsze, w przeciwieństwie do technik FSR 3 czy DLSS, które wymagają współpracy z twórcami gier, technologia AFMF działa po stronie sterownika i choć sprawdza się gorzej względem wspomnianego duetu, to darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. Darmowe FPSy, to bowiem darmowe FPSy i to w liczbie całych dziesiątek, a nawet setek, bo AFMF zwiększa liczbę klatek na sekundę nawet o 97%. Skorzystać z tego mogą wszyscy, którzy mają dostęp do sprzętów z kartami graficznymi Radeon RX 6000 i RX 7000 oraz iGPU Radeon 700M.