Aktualizowanie gier EA z nowym systemem
Z roku na rok rozmiary plików gier rosną. Dlaczego? Zasoby gry, takie jak tekstury, modele, pliki dźwiękowe, tekst itp. są o wiele większe. Gracze zyskują na tym pięknie wyrenderowane, żywe światy gier i innowacyjne doświadczenia wypełnione realistycznymi środowiskami, ciekawymi postaciami i bogatą, autentyczną rozgrywką. Aktualizowanie są jednak już tak absurdalnie duże, że niejednokrotnie ważą więcej, niż niektóre produkcje.
Czytaj też: Drewno powraca w wysokiej jakości. Fallout 4 z aktualizacją nowej generacji
Dlatego Hans van Veenendaal z EA postanowił coś z tym zrobić. Po nieco ponad sześciu miesiącach wytężonej pracy przy wykorzystaniu dostępnych zasobów stworzył rewolucyjny wynalazek, który poważnie skraca czas aktualizacji.
Known Version Patching (KVP) to metoda wprowadzania poprawek, która wykorzystuje wiedzę o zainstalowanej wersji i języku gry, aby stworzyć bardziej optymalną aktualizację Hans van Veenedaal
Czytaj też: Total War Warhammer 3 zawalczy o fanów
Mówiąc prościej, KVP wstępnie oblicza aktualizację z wyprzedzeniem, wiedząc, jakie pliki gry są już dostępne i porównuje je ze zmianami, jakie zawiera nowa wersja. Następnie wprowadza tylko tę nową zawartość. Dzięki temu pobranie, instalacja i powrót do gry trwają zaledwie jedną czwartą wcześniej potrzebnego czasu oczekiwania. Organizacja zmniejsza koszty, napięcia i obciążenia związane z korzystaniem z serwerów.
Wcześniej łatki do gier sprawdzały tylko pliki o tej samej nazwie, więc wszelkie nowe lub przeniesione dane do pliku o innej nazwie musiały być pobierane ponownie, co zwiększało rozmiar aktualizacji Hans van Veenendaal
Dzięki KVP te problemy odchodzą w zapomnienie. Technologia zmniejszyła rozmiar poprawek nawet o 80 procent w jednym studium przypadku z EA, a pobieranie i instalacja zostały przyspieszone 3,6 raza.