Na Electronic Arts można czasem narzekać, ale EA Sports ma kosmiczne technologie

Electronic Arts podsumowuje swój rok pod szyldem EA Sports. Firma ma za sobą największy w historii sezon premier i w związku z tym postanowiło pokazać graczom, jakie technologie wspierały deweloperów.
electronic sports
electronic sports

Electronic Arts pełne nowości

Electronic Arts przekonuje, że deweloperzy z EA Sports skupiają się na realizmie, co przekłada się na bardzo autentyczną i szczegółową grafikę. Oto przykłady najnowszych osiągnięć z tym związanych:

  • Debiut technologii SAPIEN i ulepszeń rozgrywki w EA SPORTS Madden NFL 24, które przełożyły się na skok naprzód jeśli chodzi o realizm NFL. Szkielet postaci zostaje w pełni odtworzony, aby zapewnić lepszą jakość i różnorodność na boisku. W EA SPORTS FC 24 technologia SAPIEN przekształciła zarówno męskie, jak i żeńskie postacie. Poruszają się one teraz realistycznie dzięki precyzyjnym anatomicznie modelom, dopracowanym w najdrobniejszych szczegółach. Paul McComas, wiceprezes i kierownik działu animacji w EA SPORTS Tech twierdzi, że „SAPIEN dał zawodnikom i zawodniczkom bezprecedensowy poziom detali, szczególnie jeśli chodzi o szkielety. To przekłada się na płynniejsze animacje oraz realistyczne ruchy. Postacie wyglądają i wydają się być bardziej ludzkie i poprawne anatomicznie niż kiedykolwiek wcześniej”.
  • EA SPORTS FC 24 jest napędzane przez silnik Frostbite, który zapewnia realistyczne szczegóły i zapewnia nowy poziom immersji w każdym meczu. Całość staje się jeszcze bardziej realistyczna. W EA SPORTS FC 24 wdrożono także nowy zestaw procedur Frostbite, symulator tkanin oparty o shadery. Przydał się on przy tworzeniu koszulek i szortów piłkarzy i piłkarek. Zdecydowanie zwiększona gęstość siateczek tkanin i realistyczne kolizje z ciałami postaci zapewniają większy realizm przy zachowaniu doskonałej wydajności.
  • EA SPORTS UFC 5 było debiutem serii na silniku Frostbite i rozpoczęło nową erę realizmu i dynamiki walk. Ożywiło akcję w oktagonie dzięki dynamicznej wydajności w 60 klatkach na sekundę i takim funkcjom jak filmowe powtórki nokautów czy bezprecedensowe ulepszenia grafiki – od dynamicznego oświetlenia po misternie dopracowane wizerunki wojowników.
  • Całkowite odświeżenie prezentacji w EA SPORTS Super Mega Baseball 4 oznaczało poprawienie modeli postaci, oświetlenia, dźwięku i animacji. Przełożyło się to na autentyczną i immersyjną grafikę – teraz gra wygląda i brzmi lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.

Czytaj też: Bethesda bohatersko rozwiązuje problemy Fallout 4, które sama stworzyła

Electronic Arts również podkreśla, że ich mechaniki rozgrywki zapewniają wyjątkowy realizm i wciąż tworzą immersyjne wrażenia dla fanów sportu. W tym obszarze poczyniono postępy dzięki:

  • Technologia HyperMotionV z EA SPORTS FC 24 (dostępna w wersjach na PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC) przenosi rytm i płynność prawdziwego futbolu bezpośrednio do Światowej Piłki, wykorzystując do tego dane wolumetryczne z ponad 180 meczów na najwyższym poziomie, m.in. z UEFA Champions League kobiet i mężczyzn, Premier League czy LaLiga EA SPORTS. To jak dotąd największy krok naprzód jeśli chodzi o autentyczność i realizm rozgrywki. Co więcej, system stylów gry zoptymalizowany przez Opta nadaje sportowcom nowej głębi i zapewnia dodatkową charakterystykę wykraczającą poza ocenę ogólną, żeby tchnąć życie w ich umiejętności na boisku i nadać zawodnikom i zawodniczkom dodatkowej szczypty wyjątkowości – piłkarze i piłkarki otrzymują wyjątkowe umiejętności, dzięki którym ich gra jest bardziej autentyczna.
  • Kolejna odsłona FieldSENSE w EA SPORTS Madden NFL 24 (na PS5, Xbox Series X|S i PC) zapewnia bardziej realistyczne wrażenia z rozgrywki dzięki większej kontroli nad rzutami, chwytami i odbiorami. Ogólnie ruchy sportowców są płynniejsze i bardziej autentyczne.
  • Całkiem nowy system zmęczenia w EA Sports NHL 24, napędzanym przez Frostbite, wprowadził do serii opcje podtrzymywanego pressingu i zmęczenia bramkarzy. Dało to graczom chwile intensywności, z którego znany jest hokej – w takich momentach zwiększa się napięcie, fizyczność i kontrola nad autentyczną akcją na lodzie, co dodaje do gry dynamiczną nową warstwę autentyczności i ekscytacji.
  • Kilka nowych opcji rozgrywki w EA SPORTS UFC 5 to system realistycznych uderzeń, płynne poddawanie się, testy lekarskie, zatrzymania walk i nie tylko, co przekłada się na szybsze animacje i autentyczne wyzwania strategiczne dla graczy pozostających pod coraz większą presją.
  • Premiera EA SPORTS WRC pozwoliła graczom przeżyć immersyjne, pełne euforii momenty po walce z żywiołami na szutrze, śniegu i asfalcie. Celem było zaliczenie idealnego przejazdu! Moc silnika Unreal umożliwia stworzenie dłuższych, bardziej szczegółowych odcinków niż wcześniej, a system dynamicznego prowadzenia można dostosować do poziomu umiejętności gracza. Funkcja spadku jakości nawierzchni dodatkowo gwarantuje graczom najbardziej realistyczne wrażenia rajdowe w historii.