Budowanie prawdziwych miejsc w Minecrafcie nie jest niczym nowym. Ba, istnieją liczne mapy będące wierną kopią prawdziwych miast oraz miejscowości. Ale to, co wymyślił Ryan Lewis, to całkowicie nowatorska metoda, którą zaprezentuje na konferencji SIGGRAPH 2024 pod koniec lipca. Na szczęście ze strony projektu wiemy już sporo na ten temat.
Minecraft lubi się z Google. I bardzo dobrze
Uczestnicy SIGGRAPH 2024 pod koniec lipca będą mogli zobaczyć replikę Ziemi w naturalnej skali w grze Minecraft. Student dokonał tego, automatycznie konwertując dane Map Google do środowisk Minecrafta. W tym celu absolwent Cornell Tech stworzył program, który konwertuje fotogrametrię i modele o wysokiej rozdzielczości z Google Earth na siatki wokseli. Algorytm uczenia maszynowego przekształca każdy woksel w blok Minecrafta, automatycznie określając jego kolor i materiał. W rezultacie obiekty takie, jak budynki, miasta, lasy, góry, zbiorniki wodne i inne obiekty geograficzne odtwarzane są w funkcjonalnych mapach Minecrafta, które użytkownicy mogą przeglądać i modyfikować w czasie rzeczywistym.
Metody optymalizacji, takie jak przetwarzanie równoległe i kompresja, pomogły zarządzać ogromną ilością danych z Google Earth. Dodatkowo mod wokselizuje nowe kafelki 3D tylko po ich załadowaniu. Aby zwiększyć szczegółowość lub poprawić wydajność, użytkownicy mogą również kontrolować skalę rozdzielczości, zwiększając lub zmniejszając liczbę bloków reprezentujących struktury. Lepsze techniki renderowania i kompresji mogą jeszcze bardziej poprawić grafikę i wydajność.
Czytaj też: Minecraft oraz inne gry na PC i Xboxa zostaną zasilone przez SI. A co to da w praktyce?
Lewis wpadł na ten pomył, grając w Minecrafta. Podczas zabawy często rozpoczynał ambitne projekty budowlane, nigdy ich nie kończył. Mod ma na celu ułatwienie pracy ręcznej, gdy duże zespoły wolontariuszy budują rzeczywiste lokalizacje w Minecrafcie lub gdy modderzy używają gry do przedstawiania kosmosu. Lewis ma nadzieję, że jego praca zapewni przystępny, interaktywny symulator Ziemi dla nauczycieli, architektów, planistów budowlanych i innych specjalistów.
Voxelized Google Earth obsługuje VR, serwery Minecraft i inne platformy internetowe, co Lewis zademonstruje na targach SIGGRAPH 2024, które odbędą się w Denver w dniach 28 lipca-1 sierpnia b.r. Ponadto projekt wykorzystuje najnowsze dane Google Earth do ciągłej aktualizacji i odzwierciedlania zmian. W rezultacie poszerzenie zasięgu kafelków 3D w Google Earth sprawi, że z czasem Ziemia zbudowana przez Lewisa będzie bardziej szczegółowa i realistyczna.